Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Tango

Tango

26-04-2010 om 21:51

Ik ben zooooo trots

Vandaag gesprek op school gehad over Tangozoon i.v.m. de twijfels of hij wel of niet naar groep 3 zal gaan.
De juf vertelde dat het heel goed gaat. Het handelingsplan dat ze gestart hadden slaat goed aan. Elke week werkt de juf een moment met hem samen. In dat moment leert ze hem meestal een nieuw werkje aan omdat Tangozoon veel moeite had voor hem onbekende (montessori)werkjes uit de kast te pakken. Hij pakt het heel goed op en zei ze: hij leert nu zelfs vaak de andere/jongere kindjes de werkjes aan. Zij zelfvertrouwen is dus enorm gegroeid.
Ze zijn inmiddels zelf hard aan het twijfelen of hij niet toch door kan naar groep 3. Wij hebben wel aangegeven dat we hem door willen laten stromen. Juf wilde de beslissing nog niet nemen en gaf aan dat ze niet wil dat hij zijn hele schoolloopbaan op zijn tenen gaat lopen, maar dit zien wij niet zo gebeuren. Ik gaf aan dat hij thuis al begint met lezen. Dit vond juf leuk om te horen, want op school pakt hij vooral de rekenwerkjes. Hij zit dus gewoon goed op niveau.
We gaan nog 1 keer een gesprek aan, over ongeveer 5 weken, net voordat hij zijn rapport krijgt. Maar eigenlijk lijkt het al wel duidelijk. De juf vond dat hij de afgelopen maanden echt enorm vooruit is gegaan en als hij dit vast houdt kan hij door. Nou dat gaat wel lukken, want hij vindt het erg leuk om die werkjes samen te doen en vraagt thuis ook steeds vaker om zelf te lezen.
We zijn helemaal trots op hem natuurlijk.
Het enige wat nog wel wat zorgelijk is, is zijn fijne motoriek. Van schrijven en kleuren brengt hij nog weinig terecht. Hij zet te weinig kracht, waardoor hij te zacht over het papier gaat. Een klusje voor de fysio lijkt me. Daar moet hij woensdag weer heen, dus ga ik meteen aankaarten.
Ik had echt enorm tegen het gesprek opgezien. Was heel bang dat we met school/juf de strijd aan zouden moeten, maar dat was gelukkig geenszins het geval. Ik ben zo blij.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Geerdientje

Geerdientje

27-04-2010 om 21:50

Top!

Fijn joh! Hopelijk kan hij nu door naar groep 3!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.