Juliea
28-09-2011 om 17:28
In navolging op frans: welke methode engels hebben ze?
Mijn brugpieper heeft de methode New Interface voor engels. Op de open dagen heb ik nog gevraagd op welk nivo ze beginnen en een andere school dan waar pieper nu naar toe is gegaan zei dat ze bij nul beginnen. Nou dat doen ze in ieder geval niet op deze school.
Wat is jullie ervaring? Hoe vindt je kind het? Is het heel anders dan op de basisschool?

Fiorucci
28-09-2011 om 17:49
Hetzelfde
Hier ook New Interface. Maar alhier krijgen kinderen in groep 7 en 8 al engels, dus men begint niet bij nul. Mijn zoon vond het op de basisschool veel te makkelijk.

skik
29-09-2011 om 10:22
Go for it! en new interface
Twee dochters, twee scholen, twee methodes. Beginnen allebei niet bij nul, er wordt wel wat bekendheid en voorkennis verondersteld. Ik heb zelf het idee dat Go fot it! nog wat hoger instapt. Verschil met de basisschool was groot, daar leerden ze voornamelijk woordjes.
skik

akka
29-09-2011 om 14:08
Ook go for it!
bij onze zoon op school.Ik vind het instapniveau ook aardig flink. Gelukkig heeft hij vanaf groep 6 engels op de basisschool gehad, een redelijke basis is er al.

bibi63
29-09-2011 om 15:33
Hier
Engels op zeer hoog niveau en alles in het Engels. Frans helemaal bij het begin.
Gr. Bibi

Elisa Gemani
29-09-2011 om 19:58
English
Zoon zit op een soort Gymnasium+ en ze hebben de lesmethode Essential Grammar in Use van Cambridge University Press. De lessen zijn in het Engels en er mag alleen Engels worden gesproken. Het (instap)niveau ligt hoog, net als het tempo.
Hij had ook Engels in groep 8; wat hij daar in een heel jaar heeft geleerd (werkelijk belabberd weinig) doen ze hier in een week (2x2 uur). Uitgangspunt is dat ze uiteindelijk het Cambridge Certificate in Advanced English behalen op "near native" niveau.
Zoon vindt het helemaal "awesome". Hij is dol op de Engelse taal&cultuur (net als ik; bovendien is zijn vader een Brit van Ierse afkomst en sprak/las/schreef al behoorlijk Engels dus het is voor hem prima te doen. Voor veel andere leerlingen is het tempo en het niveau even schrikken maar ze hebben een fantastische docente. Kortom, ja, het is gelukkig heel anders dan dat huis-tuin-en keuken Engels van de basisschool. Waar ze ook nauwelijks aandacht schonken aan een correcte uitspraak en fatsoenlijke grammatica.

Marjolein
30-09-2011 om 09:09
All right
is hier de methode. Ik vind het heel pittig. Van vorig jaar bij oudste geleerd dat van alles bekend wordt verondersteld, zoals de maanden, de telwoorden, veel landen+"vervoeging" (Great Britain, british, Briton ?!?). Die worden er even bij gezet, zo van, die en die bijlage ook nog "even".
Brugpieper twee moest van mij aan het eind van groep 8 al met het boek van zijn broer aan de gang. Gelukkig is hij dus wat gladder van start gegaan. Maar het tempo ligt heel hoog en ik hoop dat hij hoofdstuk 2 ook bij kan houden.
En helaas een juf die de klas niet aankan, gilt, scheldt en om de haverklap iemand eruit stuurt. Jammer, dat het nog bestaat. Geen ideale leer omgeving om het zachtjes te zeggen.
Oudste heeft dit jaar gelukkig een andere juf.