Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
15-09-2010 om 12:26
Mijn zoontje gaat een boekbespreking houden over De Vuurpijl van Joe Carrot. Ik kan weinig info over de schrijver vinden. Wie heeft er een tip hoe ik hieraan kan komen?
15-09-2010 om 12:33
Joe Carrot is het personage,niet de schrijver.De bedenker is Elisabetta Dami,die ook verantwoordelijk is voor de Geronimo Stilton serie.
Over haar is weinig bekend,omdat ze destijds wilde dat haar zoon dacht dat de muis Geronimo echt zelf boeken schreef.Ze is italiaanse,maar veel meer is er over haar niet bekend.
Groetjes,Bastet
15-09-2010 om 13:25
Ook eens
Mijn dochter heeft ook een keer een boekbespreking gedaan over een boek met een geheimzinnig schrijverscollectief als auteur. De meester geloofde niet dat er geen info over te vinden was, toen ging hij tijdens de bespreking zelf googlen en: 'voila', niets over te vinden. Mijn dochter vond het een goede mop!
15-09-2010 om 14:26
Dat kun je oplossen
Mijn dochter deed dus een boekbespreking over Geronimo,en het verhaal over Elisabetta, en het waarom van alle geheimzinnigheid heeft ze daar gewoon verteld,ipv de info over de schrijver.Vonden de kinderen juist reuze interessant...
15-09-2010 om 15:45
Ik vond het al zo vreemd dat de schrijver en de naam van de hoofdpersoon hetzelfde waren.