Ellen
15-02-2010 om 16:36
Inschrijven middelbare school 1 maart; uitslag cito pas 5 maart
Hallo,
Op 1 maart start de inschrijving van de school waar onze zoon volgend schooljaar graag heen zou gaan.
Echter de uitslag van de Cito-eindtoets volgt hier pas op 5 maart.
Het is nogal een populaire school en voor het gymnasium waar mijn zoon heen wil moet hij tenminste 544 punten scoren.
Schooladvies is weliswaar gymnasium maar zou ik het kunnen gokken om hem nu al op het gymnasium in te schrijven?
Zoals ik al meldde is het nogal een populaire school en hanteren zij plaatsing a.h.v. volgorde van aanmelding.
Ik denk er over hem toch maar alvast in te schrijven en als blijkt dat hij niet de juiste score haalt te switchen naar Havo/VWO.
Hou is dat bij jullie kinderen geregeld?
En hoe zit het dan eigenlijk met die scholen die bij wijze van experiment pas in april Cito gaan afnemen?
Jujube
15-02-2010 om 16:49
Inschrijven
Ellen, ik zou je kind gewoon vast inschrijven. Wanneer de uitslag tegen valt kun je altijd nog uitwijken naar een andere school.
Bij 1 school hier in de regio moet je je ook vroeg inschrijven; verder is 't bij allemaal voor 15 maart aanmelden en bij overaanmelding wordt geloot.
Groet,
Jujube
ava star
15-02-2010 om 16:52
Ook inschrijven
Ik zou hem gewoon inschrijven!
Wij hebben dochter ook gewoon ingeschreven op school van haar keuze. Als de cito uitslag erg tegenvalt moeten we of alsnog een andere school kiezen, of flink in gesprek gaan. Maar dat zien we dan wel weer. We gaan er vanuit dat ze gewoon naar die school kan.
Wilma
15-02-2010 om 19:01
Hier 1 april
de datum dat de inschrijvingsformulieren binnen moeten zijn.
Ik zou 't alvast aanmelden hoor.
Groetjes,
Wilma
Carmen
15-02-2010 om 22:38
1 tot 12 maart
Hier kan je bij de meeste scholen inschrijven tussen 1 en 12 maart. Maar het is niet wie eerst komt wie eerst maalt. Er wordt op de populaire scholen geloot tussen alle inschrijvingen. Sommigen houden zelfs op hun site bij hoeveel inschrijvingen er al zijn. Dan kan je zelf inschatten hoeveel kans je maakt op in/uitloten en eventueel beslissen om niet in te schrijven.
Carmen.
Irina
18-02-2010 om 10:49
Achter de oren krabben
Als je eraan twijfelt of je die absolute ondergens wel haalt (die volgens mij 545 zou moeten zijn), zou ik de optie havo-vwo heel serieus nemen. Of is je kind erg geïnteresseerd in klassieke talen?
Ellen
18-02-2010 om 16:30
Bedankt allemaal, en irina
Mede op advies van school gaan we hem gewoon inschrijven op 1 maart.
Voordeel is dat het een scholengemeenschap is, dus valt zijn cito lager uit blijft hij op dezelfde school.
En Irina: Echte twijfel heb ik niet. Prognose van school is dat hij 549 gaat scoren. Maar ik houd het toch altijd in mijn achterhoofd.
En als antwoord op jouw vraag: zoon is idd heel erg geinteresseerd in Latijn en Klassieke Culturele Vorming. Vraag me niet waarom, maar aangezien hij dierenarts wil worden lijkt me Latijn best handig.
Groetjes
Irina
19-02-2010 om 00:24
Geen zorgen
Dan zou ik me absoluut geen zorgen maken. Als hij tijdens de citodagen niets bijzonders had (ziek, zwak, misselijk) ligt zijn score echt wel boven 544.