Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Internationaal en profielen kiezen?

ik had een vraag in de categorie: opvoeden in buitenland geplaatst.

Misschien zijn er mensen met kinderen in deze sectie die ervaring hebben op internationale scholen in Nederland?

Ik vraag mij ook af in hoeverre het Havo en VWO tweetalig afwijkt van het britse systeem omdat ik heb begrepen dat je in het derde leerjaar van de middelbare school je profielen moet kiezen?

dank bij voorbaat

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Cambridge

Het is echt een kwestie van bij een aantal scholen navragen. Op sommige scholen is het TTL op een hoger niveau dan op andere en worden vakken als aardrijkskunde, biologie etc helemaal in het Engels gegeven, ik weet van scholen waar kinderen in vergelijkbare situaties als die van jouw kinderen ook werkstukken voor andere vakken in het Engels mochten aanleveren.
Sommige TTL scholen werken naar het IB, anderen weer naar het Cambridge Certificate.

Echt een kwestie van navragen op eventuele plekken waar jullie willen neerstrijken.

mirreke

mirreke

14-04-2009 om 08:41

Scholen aanschrijven/mailen

Alle scholen in Nederland hebben goede, duidelijke websites. Je kunt ze met vragen ook gewoon mailen of bellen. Een beetje googelen en je vindt ze. Mijn ervaring is dat je dan heel erg goed geholpen wordt. Als je al een idee hebt in welke stad/regio je gaat wonen kun je gerichter gaan rondvragen. Zo in het algemeen is het wat lastig. Ik ken scholen in de omgeving van Utrecht, en in Nijmegen ben ik zeer tevreden. Prettige stad, prettige sfeer, fijne en goede scholen.

Saartje

Saartje

14-04-2009 om 10:41

Profielen

Hoi maricarmen

Op het VWO kiezen de kinderen in de 3e klas profielen. Dit kiezen ze voor het leerjaar 4 t/m 6. Omdat op de meeste scholen de kinderen weer examen moeten doen in het nederlands stappen veel tto scholen in de 4e klas weer over op het Nederlands.

Ik denk wel dat er ook nederlandse kinderen op IS scholen zitten hier in Nederland maar meestal wonen hun ouders dan buiten Nederland.

Zelf ben ik van mening dat voor de integratie het beste is om ze naar een Nederlandse school te laten gaan. Of dit haalbaar is hangt af van hun leeftijd. Dat het niveau van sommige vakken lager is dan hun huidige niveau daar zou ik me niet druk over maken ze zullen al hun energie al nodig hebben voor de vakken in het nederlands.

Op een IS zullen ze zich toch meer passanten voelen.Of je dit wenselijk vind hangt af van hun wensen op de middellange termijn. Waar willen ze studeren wat past bij ze?

succes

saar

Leeftijd

Om me bij Saar aan te sluiten: belangrijk punt is verder: hoe oud zijn ze?

maricarmen

maricarmen

14-04-2009 om 15:46 Topicstarter

Internationaal

het wordt uiteindelijk een internationale school. de belangrijkste reden is toch dat het onderwijs aansluit op het onderwijs wat ze hebben gehad en omdat wij niet kunnen garanderen dat wij in Nederland blijven.

Wij hebben diverse scholen al bezocht maar dachten ook aan andere mogelijkheden. Het is een voorrecht om te kunnen kiezen uit zoveel mogelijkheden. Ben ook blij met alle informatie. In veel landen heb je deze keuze in diverse schoolsystemen, stromingen ed niet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.