Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
a

a

24-03-2009 om 09:44

Is 2,25 de normale prijs voor overblijven?

Mijn man en ik laten ons zoontje voor de eerste keer over,maar dit kost 2.25 euro!
Ik dacht dat ik vorig jaar bij enkele scholen ben geweest om te kijken welke bij ons zoontje past en ik dacht toen dat het bij 1 school maar 1 euro was,het lijkt me niet,want het zou toch niet zoveel schelen of wel,het gaat me niet om die 2,25 ik ben blij dat ze kunnen overblijven,maar voor een kindje die dat meerdere malen per week moet,vinden wij het vrij duur!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

24-03-2009 om 09:52

1,25

Hier kost het 1,25 en ik vind dat erg goedkoop. Vergelijk het maar eens met de kosten van professionele opvang! Jammer alleen dat je voor overblijven niets terugkrijgt via de belasting.

1,50

Hier dus 1,50 per keer of 12 keer voor 15 euro. Goedkoop is het niet maar inderdaad TSO is duurder.

Bij ons kost het 1,50 (drinken zelf meenemen)

Hoi, Bij ons op de basisschool kost het overblijven 1,50 per keer, maar dit is zonder drinken. Melk, Yoghi o.i.d nemen de kinderen zelf van thuis mee samen met de boterhammen.

amk

amk

24-03-2009 om 10:51

6,00 euro

maar dan krijgen ze wel een 3 gangen warme maaltijd. Worden ze opgehaald en weer naar school gebracht.
Als je die dag ook BSO afneemt betaal je niets.

angela

a

a

24-03-2009 om 13:04

Ok maar hier krijgen ze wel soep en drinken erbij

bedankt voor de reacties,hier krijgen ze idd wel soep en drinken,hoeven ze alleen boterhammen mee te nemen!

Sjillie

Sjillie

24-03-2009 om 14:37

Hier

wordt de TSO uitbesteed aan een organisatie.

Kosten:
Met abbonement 1,95 per keer.
15 strippenkaart is 2,45 per keer
8 strippenkaart is 2,60 per keer

Kinderen moeten eigen boterhammen en drinken mee nemen.

Gr Sjillie

Annet

Annet

24-03-2009 om 15:08

Hoe lang duurt de overblijf?

Hier is het 1 uur en 45 minuten voor groep 1-4.
Het bedrag is ook 2,22 (geloof ik). Voor de bovenbouw is het goedkoper maar die pauze duurt 30 minuten korter.

Nasha 1st

Nasha 1st

24-03-2009 om 17:17

3 euro

hier, sinds de stichting voor kinderopvang het uitvoert....

Asa Torell

Asa Torell

24-03-2009 om 20:10

Hier mazzel

Het kost bij ons inderdaad maar 1 euro per keer dus dat kan echt. Zowel voor incidenteel als voor structureel overblijven. Dit is dankzij het meedoen van de leerkrachten zelf aan de overblijf waardoor ze weinig extra mensen nodig hebben. Voor die 1 euro is er dan ook nog thee of melk van school.

Jesse_1

Jesse_1

24-03-2009 om 21:57

Nasha wint

maar hier is het € 2,50 per keer (ook bij abo/vaste dagen), eten en drinken zelf meenemen (alleen laatste overblijf van het jaar wordt er getrakteerd op patat).
Van 12.00-13.15, via professionele organisatie.
Jesse

mama 78

mama 78

24-03-2009 om 22:29

0,50

Hier is het 0,50 cent per kind, per dag. Zelf eten en drinken meenemen....Overblijf wordt hier heel goed geregeld door enthouisiaste vrijwilligers die er natuurlijk ook een vergoeding voor krijgen.

Jacoline29

Jacoline29

26-03-2009 om 11:31

0,70 per kind/per dag

70 cent per keer, geld komt ten goede aan speelmateriaal ed.Ook hier vrijwilligers(zelf ook 1x per maand)die 10E vergoeding per keer krijgen.

Nivea

Nivea

27-03-2009 om 10:50

Jacoline29

Dat klinkt leuk 0,50 of 0,70 ct per dag. Maar als die vrijwilligers ook nog een vergoeding krijgen van 10 euro per uur, dan hebben die dus heel wat kinderen onder hun hoede. Bij 70 ct per dag zijn dat minimaal 15 kinderen. Als je ook nog zegt dat er speelmateriaal van moet worden gekocht?
Hier betalen we sinds kort 90 euro voor een overblijf kaart van 50 keer (geloof ik). Dat is ongeveer 1,80 ofzo per keer. Los een keertje overblijven kost 2,50.

Nivea

Nivea

27-03-2009 om 10:50

Jacoline29

Dat klinkt leuk 0,50 of 0,70 ct per dag. Maar als die vrijwilligers ook nog een vergoeding krijgen van 10 euro per uur, dan hebben die dus heel wat kinderen onder hun hoede. Bij 70 ct per dag zijn dat minimaal 15 kinderen. Als je ook nog zegt dat er speelmateriaal van moet worden gekocht?
Hier betalen we sinds kort 90 euro voor een overblijf kaart van 50 keer (geloof ik). Dat is ongeveer 1,80 ofzo per keer. Los een keertje overblijven kost 2,50.

Jacoline29

Jacoline29

27-03-2009 om 11:11

Nivea

Onze school is een kleine school,bijna de hele school blijft over.Als moeder heb je idd best veel kinderen,groep nl 2 groepen per moeder We hebben hier nl combiklassen(1/2 .3/4 .5/6 .7/8).Het gaat wel verhoogd worden,maar dat gaat rustig aan aangepakt worden,We deden het 100% vrijwillig,maar een nieuwe wet of regel zegt dat het nu tussen schoolse opvang is en de overblijfmoeders betaald moeten worden.Het gaat geloof ik naar uiteindelijk iets van €2 per keer toe.

maan.

maan.

27-03-2009 om 13:26

Ongeveer twee euro

Hier kost het ongeveer twee euro, heb er lange tijd geen gebruik van gemaakt dus preciese tarief weet ik niet.

Ze krijgen hier wel drinken voor; helaas chocodrink en aardbeidrink en dan nog de goedkoopste variant en nog iets anders maar dat lusten ze van mij ook niet (ja ze zijn erg lastig dat geef ik meteen toe). Om die reden gaf ik ze toch een eigen pakje drinken mee maar daar had de overblijforganisatie erg commentaar op dat vonden ze maar raar. Tja.. de ene lust de aangeboden drankjes nou eenmaal niet (en als ze om thee vraagt wordt ze raar aangekeken) en de andere mág gewoon niet alle soorten drankjes.

Bloempje

Bloempje

27-03-2009 om 13:29

Ik win!

Hier blijven ze twee keer in de week over en het kost nu 1.50, dus dat valt mee.
Nu gaat een organisatie het overnemen omdat er met zoveel kinderen niet meer gesproken kan worden van vrijwilligers.
Vanaf mei kost het hier dan 3.45 per kind per keer, en ze moeten alles zelf meenemen.
Als je kind niet steeds op dezelfde dag overblijft kun je een strippenkaart nemen en kost het 3.95 per keer!!
Veel mensen kijken nu of ze het onderling kunnen regelen

liora

liora

27-03-2009 om 15:54

Jeetje

3,45? Bloempje wat een idioot tarief.

Wij betalen ook 2,25 en dat vind ik echt al vreselijk veel.

De verschillen zijn sowieso erg groot zie ik, vreemd.

Liora

Tirza G.

Tirza G.

27-03-2009 om 19:25

Hier

1,25 per keer per kind, ongeacht hoe vaak ze overblijven (waarom zou je korting geven als een kind vaker overblijft? dat snap ik niet Het werk verandert toch niet?). Kinderen nemen alles van huis mee, als ze drinken vergeten zijn of al op hebben kunnen ze water of siroop krijgen. Thee kan altijd, evenals zakjes aanlengsel met heet water (soep, noodles, choco-spul). Er zijn zo'n 50-60 kinderen en 5 overblijfkrachten. Die krijgen een vergoeding van 12,50. Het overblijven duurt 5 kwartier.

Tirza

picobello

picobello

28-03-2009 om 12:38

Hier betaal

je niets, hoort gewoon bij school. Kinderen krijgen elke dag vers gemaakte soep, wel eigen boterhammen en drinken, water is er altijd. De overblijf wordt gedaan voor betaalde krachten, 3 of 4 volwassenen voor 150 kids.Maar zeer strakke organisatie, nooit problemen.

Caro

Caro

28-03-2009 om 18:04

En hier

1.50 per keer.

Betaling gaat via overschrijving als je strippenkaart vol is. Incidenteel volgens mij contant, maar dat weet ik niet zeker

Groet Caro

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.