Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Is er een verschil tussen de Entreetoets en de Cito-toets Eind 7?

Bij ons op school nemen ze al jaren de Entreetoets af en nu willen ze daar ineens vanaf. Ze willen wel de Cito E7 doen, zoals ze dus ook jaarlijks de M en de E toetsen afnemen.

Is hier iemand met onderwijservaring die kan zeggen wat het verschil is tussen de Entreetoets en de E7-toets, want hier op school zeggen ze dat het niet zoveel uitmaakt...

Aangezien ik graag wil gaan oefenen (toch belangrijk momentje) wil ik graag kijken of ik geschikt oefenmateriaal kan vinden.

Bij ons wilden ze er ook van af

Maar ze hebben toch besloten het te laten. Hier gaven ze aan dat de entreetoetsen vaak beter gemaakt worden dan de reguliere cito en dat ze er daarom vanaf willen. Ben ook benieiwd naar het verachil tussen de toetsen en of de entreetoetsen inderdaad beter genaakt worden

Beter

Bij ons was de entreetoets veel beter gemaakt. Juf zuchtte: Volgens deze toets kan ik iedereen wel naar het vwo sturen. Dat werden er drie van de dertig

Hilde

Hilde

06-03-2018 om 08:43

dubbel

Er is een E7 citoronde, die is ongeveer gelijktijdig met de entreetoets. Bij het schooladvies gaat het om de gegevens in het leerlingvolgsysteem. De lijn die daarin te zien is met M en E-toetsen is voldoende vindt men. Twee keer cito aan het eind van groep 7 vinden veel scholen teveel (en ik ook)

Lub75

Lub75

09-03-2018 om 17:38 Topicstarter

Geen verschil inhoudelijk?

Het zal dus inhoudelijk niet veel schelen, denk ik. Meer dat de Entreetoets een soort officieel is, maar de toetsstof is hetzelfde. Begrijpend lezen valt er alleen uit.

Ik weet alleen niet zo goed met welke ik moet gaan oefenen:

Is voor Entreetoets
https://www.bureaubijles.nl/entreetoets-oefenen/

Is voor Cito groep 8
https://www.bureaubijles.nl/cito-toets-oefenen/

Wat zal beter aansluiten bij de Cito E7?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.