Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Je kind mee met darwin

"Havo- en vwo-scholieren treden ook in voetsporen Darwin

Middelbare scholieren maken dit jaar kans om in Kaapstad een week lang de Clipper Stad Amsterdam te bezoeken. In samenwerking met de Universiteit Utrecht organiseert de VPRO ‘Expeditie Beagle’.

De wedstrijd ‘On the future of species’ gaat over de vraag wat de relatie is tussen de huidige klimaatverandering en de toekomst van de evolutie. Hoe ziet het leven op aarde er over 500 jaar uit? Zorgt de huidige klimaatverandering bijvoorbeeld voor een nieuwe massale uitsterving, vergelijkbaar met die van de dinosauriërs 65 miljoen jaar geleden? Of zullen er in de toekomst ook nieuwe soorten ontstaan?

Door een video-, audio- of beelddocument, essay of website te maken met daarin hun ideeën over de toekomst van het leven op aarde, maken zij kans op een reis naar Kaapstad eind april 2010

Werkstuk insturen

Leerlingen kunnen hun werk insturen tot 1 februari 2010. Een deskundige jury zal deze beoordelen en vier inzendingen als winnaar aanwijzen. Alle inzendingen zijn te zien op de site van de wedstrijd en op de Beagle-site van de VPRO.

Meer informatie vind je op de site van Expeditie Beagle."
Kijk hier http://www.expeditiebeagle.nl/
Jemigdepemig. Mij overvalt een golf van plaatsvervangende voorpret!
Groet,
Miriam Lavell

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Gallifrey

Gallifrey

16-09-2009 om 15:27

Mooi!

Wat een mooi initiatief. In eerste instantie vond ik de opdracht een beetje wazig maar bij nader inzien valt dat wel mee. Het gaat duidelijk niet om in het wilde weg fantaseren maar om een onderbouwd idee van hoe de evolutie in de toekomst kan verlopen. Daarvoor is op zijn minst een gedegen kennis van evolutie nodig. Ik zal mijn zoon een hint geven.
Jij hebt het over plaatsvervangende voorpret, ik moet eerlijk zeggen dat dit bij mij vooral jaloerse gevoelens oplevert Nog nooit heb ik zo jaloers naar de televisie gekeken als vorige week. Want wat hàd ik graag op die boot gezeten. Gelukkig zijn ze wel te volgen via website en twitter.
Nog één tip: de "echte" Darwin twittert ook. Onder de naam cdarwin schrijft hij dagelijks een stukje over zijn reis. Vandaag (maar dan in 1833) heeft het zo hard gehageld dat kleine dieren gedood werden. Ik ben op deze manier al een paar maanden met de echte beagle op reis. Heel stom, maar ik vind het zóó leuk.

M Lavell

M Lavell

16-09-2009 om 15:58 Topicstarter

Stikjaloers...

Maar ja, dat ben ik ook op mijn dochter die nu van Baltimore naar Charleston vaart. Het virtuele meevaren met dochter en Beagle doet me groot plezier.
Groet,
Miriam Lavell

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.