Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Leandra

Leandra

02-04-2011 om 14:37

"je mag groep 2 proberen" (oktoberkind)

stond er vorig jaar op het rapport van mijn zoontje. Alle oktoberkinderen mochten door (schoolmaatregel ineens), maar ik moest er ernstig rekening meehouden dat hij groep 2 dan 2 keer moest doen. Want hij is van oktober (ook nog 31...). Vorig jaar mocht er maar 1 oktoberkind kiezen of het naar groep 2 ging of niet. Mijn haren stonden recht overeind, maar ik heb me redelijk ingehouden.Ben meer van kijk naar het kind dan van de oktober niet bestaande grens.
Gister kreeg zoon rapport mee: goed rapport met alleen A op z'n CITO. Hopelijk mag hij naar groep 3 .(Woensdag gesprek).

Groetjes Leandra

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hier ook

Kwam pas nog een kleuterrapport van oudste dochter tegen. Stond precies hetzelfde op. Ze is ook een oktoberkind. Uiteindelijk liep ze op school vast op meerdere punten waaronder haar voorsprong. Nu zit ze op een andere school waar ze heerlijk op haar eigen niveau wordt uitgedaagd.

En haar jongere zusje heeft profijt van de aanpak van deze school waar ze echt naar het kind kijken. Ze is van eind januari (5 jr) en mag door naar groep 3 "omdat ze het aan kan."

Wat een verschil tussen scholen soms he?

Leandra

Leandra

06-04-2011 om 19:28

Gesprek gehad

Vandaag gesprek gehad. Juf is erg tevreden over zoon op alle gebieden. Ze gaf aan nog wel te weten dat ze vorig jaar twijfels hadden, maar dat die er nu niet zijn. Ze heeft al aangegeven dat zoon naar groep 3 gaat en dat ze verwacht dat zoon in juni ook A scoort op zijn cito. Ze zou hem wel missen vroeg zoon of hij toch niet nog een jaartje wilde blijven. Maar zoon wilde toch liever naar groep 3 .

Groetjes Leandra

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.