Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Linda Manders

Linda Manders

19-03-2011 om 21:22

Je zal maar slachtoffer zijn van kinderbeschermingsmaatregelen

Een meisje van 18 beschrijft op de internetsite medicasterplein.nl de meedogenloze onderzoekspraktijken van het A.M.K. en de Raad voor de Kinderbescherming.
Zij heeft vanwege langdurig ziekteverzuim als 17 jarige te maken gekregen met onderzoeken omtrent het door de Reconvalescentenschool beweerde spijbelen en kindermishandeling. Al deze zaken hebben er toe geleid dat zij twee zelfmoordpogingen heeft ondernomen en daardoor tegenwoordig het Haringvlietmeisje wordt genoemd. De uitslag van de onderzoeken was dat er geen sprake was van spijbelen en ook geen kindermishandeling was geconstateerd volgens de kinderrechter. Dit meisje en haar hele gezin zijn dan ook kapot gemaakt door het onderzoek!
Het meisje vraagt zich dan ook terecht af of onderzoeken door het A.M.K. en de Raad voor de Kinderbescherming wel zulke gevolgen mogen hebben.
Steeds vaker hoor ik als moeder dat er sprake is van hele ernstige onherstelbare fouten die kinderlevens verwoesten.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Deze kende ik nog niet

Inderdaad zorgmeldingen van 2e lijns hulpverleners. Mijdt schoolarts en jeugdzorg.
Want je bent namelijk weerloos en kunt geen klacht gehonoreerd krijgen of schadeloos gesteld worden.
Meldplicht voor dierenartsen en meteropnemers!
Mij hoef je in elk geval niet te overtuigen. Wij zijn schandalig mishandeld door de instellingen.

Waterscheiding

Het probleem is dat mensen die dat niet hebben meegemaakt het gewoon moeilijk kunnen geloven of het afdoen als een incident. Tot het nog erger de spuigaten uit gaat lopen. Pas als mensen uit de sector zelf niet alleen maar met de voeten stemmen maar zelf de typische methodes aan de kaak gaan stellen wordt het mischien wat.

Macht

Of ze kicken zo op de macht die ze in dat systeem over ouders, en kinderen, hebben dat ze daarmee het systeem in stand houden. Ik heb er een hard hoofd in.

Stichting kog

http://www.stichtingkog.info/pages/wie-zijn-wij.php
Komt er een zorgmelding kun je beter donateur worden van deze stichting.
En deze pagina's lezen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.