Vera*
26-06-2012 om 22:33
Joehoe juich juich
Eindelijk ben ik vanavond voor de laatste keer de basisschool van dochter uitgestapt (en nog een keer juichen voor de laatste keer van het schoolplein afgaan)
Verlost van de juffen van afgelopen twee jaar waar we formeel een half jaar geleden het vertrouwen in hebben opgezegd.
Wat de afgelopen twee jaar zoveel frustraties heeft opgeleverd dat ik me weleens afgevraagd heb hoe dochter in hemelsnaam er nog zo goed doorheen gerold is.
Van dochter die helemaal maar dan ook helemaal niets met haar klasgenoten had en absoluut niet naar de 'leuke' klassenfuif wilde als afsluiting (kamp is hier niet). Dochter die niet wilde vertellen aan klasgenoten wat haar citoscore was en zelfs niet naar welke school ze gaat.
O, vanuit het diepste van mijn hart ben ik blij dat wij er niets meer mee hoeven. Dochter die ook zegt dat ze er ECHT niet langs gaat volgend jaar.
Wat doet het me veel. Ik kan wel janken.
Dochter moet morgenochtend nog opruimen en dan kan ze aan iets nieuws beginnen.
Haar brugklasmentor vond haar bij de kennismakingsmiddag al een kwebbelkous, wat betekent dat ze zich op haar gemak voelt. Dat heb ik de afgelopen twee jaar dan ook nooit gehoord (en ze kletst heeeel erg graag)
Hoi hoi, nooit meer basisschool.

Egel
26-06-2012 om 23:02
Gefeliciteerd!
Dat klinkt als een hoop frustratie en nu opluchting. Gefeliciteerd aan jou en je dochter en alle goeds gewenst met de nieuwe start en het komende schooljaar!
Groeten, Egel

Anneque
27-06-2012 om 08:50
Vera*
Ik wens jou en je dochter een fijne nieuwe start op het middelbaar onderwijs!
Nu lekker vakantie

gruffalo
27-06-2012 om 09:28
Heerllijk
kan me je zo voorstellen, wat een opluchting! wat heerlijk om die deur achter je dicht te gooien. Op naar het nieuwe schooljaar, met een nieuwe school, nieuwe leraren en nieuwe klasgenootjes!

Annet
27-06-2012 om 09:38
Geweldig hè
Hier was oudste (en ik) ook zo opgelucht dat het klaar was.
En wat geniet ze op de middelbare school!

Yura
27-06-2012 om 10:13
Heerlijk
Was ook zo opgelucht van die school verlost te zijn. Oudste kon gelukkig wel goed overweg met zijn klasgenoten, maar zowel in groep 7 als groep 8 een waardeloze meester gehad. Ik geloof echt dat hij ondanks en niet dankzij de basisschool nu in 2 atheneum zit. Dochter kwam een jaar na zoon en die had wel geluk met de leerkrachten (hoewel die haar misschien een beetje onderschat hadden), maar ik was inmiddels zo klaar met de onkunde van de directie, bouwcoordinatoren en ib'ers, dat ik enorm blij was die deur achter me dicht te gooien.

Yura
27-06-2012 om 10:17
En trouwens
wat een verademing zo'n middelbare school, waar ze gewoon gelijk bellen als er wat is. Waar ze wilden doortesten bij zoon om te kijken of het misschien verstandig was om hem een dyslexie-onderzoek te laten doen vanwege zijn beroerde spelling. Wat een verademing na mijn gesprek met de meester in groep 7, wat er mis ging met zoons spelling en ik het legendarische antwoord kreeg: "dat weet ik niet want mijn duocollega heeft de cito-toets afgenomen". En dan te bedenken dat de groep-8 meester van de parallelklas iedereen deze middelbare school uit het hoofd probeert te praten, want "je bent daar alleen maar een nummer" , hahaha misschien eens hand in eigen boezem steken.

Vera*
27-06-2012 om 14:33
Inderdaad blij
Dochter kwam helemaal blij uit school, de laatste keer basisschool en nu vakantie!
De usb-stick die ze gisteren kregen was leuk om te gebruiken als de naam van de school er niet op zou staan......
Na de zomer lekker naar de brugklas. Met een havo/vwo-advies en een citoscore van 543 gaat ze net als haar broer tweetalig doen, in ieder geval proberen aangezien wij niet weten hoe dat met haar taalstoornis zal gaan.

Primavera
28-06-2012 om 06:59
Van harte, vera
Van harte gefeliciteerd, Vera. Die periode ligt eindelijk achter jullie. Op naar de volgende periode die zeker positiever zal zijn
Groeten Primavera

Sascha2
28-06-2012 om 20:39
Vera
Ik doe een plaatsvervangend rondedansje voor je. Wat moet dat een opluchting zijn voor jullie, voor je dochter in het bijzonder! Ik wens haar een geweldige middelbare schooltijd toe.