Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Mandarijntje

Mandarijntje

26-09-2008 om 15:10

Jolijt [voortzetting van draadje over concentratie]

Vorig jaar , 9 februari, startte jij in deze rubriek een draad: Hoe verbeter je de concentratie? Daar bleek dat onze dochters wel wat overeenkomsten hadden in gedrag, maar niet helemaal. Toen was alles met onze dochter nog niet zo duidelijk, nu wel, ik weet niet of het je interesseert, maar ik wilde het toch even melden. Vandeweek is er gebleken bij onze dochter dat ze problemen heeft met de Auditieve verwerking van het geluid dat ze binnenkrijgt. Dus geen dyslexie oid. Ze heeft veel moeite met achtergrondsruis. Zie voor meer info: http://www.phonak.nl/com_028-0039-xx_background_story_edulink.pdf - -
Ik heb begrepen uit andere draadjes dat jullie ook weer wat verder zijn en dat je je dochter intensief begeleidt. Veel succes.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vera*

Vera*

26-09-2008 om 15:31

Mandarijntje

Je gaf voor Jolijt de link naar de Edulink. Mocht je die voor je dochter overwegen dan is dat een goede keus. Mijn dochter heeft hem nu bijna drie jaar en het bevalt heel goed. Ze heeft hem ook voor auditieve verwerkingsproblemen. Je ziet de oortjes ook bijna niet zitten. Let wel goed op v.w.b. je zorgverzekeraar. De VGZ vergoedde hem niet en vandaar dat we naar de CZ zijn gegaan. Het gaat toch om een groot bedrag. De service van Phonak is heel goed.

Jolijt

Jolijt

26-09-2008 om 18:56

Mandarijntje

Wat goed dat jullie duidelijkheid hebben! En wat leuk dat je dat ook nog hier komt vertellen.
Zijn er testen om dat vast te stellen? (heb de link nog niet bekeken, als het daar in staat weet ik het antwoord over 5 minuten...).
Hier gaat het inderdaad wel een heel stuk beter, maar wat er precies is weten we nog niet. De ene keer roepen we "duidelijk dyslexie" maar juist dan weer doet ze dingen die dit erg tegenspreken.

Hoop dat deze diagnose veel fijne vooruitgang gaat brengen!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.