anna van noniemen
22-08-2012 om 23:20
Jongens wat een rooster....
Zoon, bijna 14, gaat naar 3 VMBO-Basis. Maar wat een gatenkaas is het rooster geworden zeg! Op 2 dagen heeft hij bijna 2 en half uur tussen de lessen geen enkel vak, op donderdag hoeft hij maar voor 1 uur (!!) naar school, ergens midden op de dag, en op vrijdag dan bijv weer heel laat beginnen tot 14:30!!! Dit is echt drama!
Ik heb al gezegd, op de dinsdag en woensdag, dat gatenkaasgedoe, dan kom je maar naar huis en neem je je vriendje mee. die woont namelijk in een andere gemeente!! Je kan die ventjes toch geen 2 en half uur laten rondzwabberen??

bibi63
23-08-2012 om 00:01
Oei anna
Dat is een heel gekke situatie! Een keer een tussenuurtje oke, maar wat jij beschrijft vind ik heel vaag. Ik zou toch eens vragen op school wat hier de bedoeling van is.
Gr. Bibi

skik
23-08-2012 om 07:48
Huh?
Als ik dit zo lees vraag ik me af of je zoon wel genoeg lesuren krijgt. Met 1 uur op donderdag, een heel korte vrijdag en 2 dagen met 2,5 uur tussenuren komt je toch nooit aan een normaal programma?
Verder natuurlijk een waardeloos rooster. Lijkt me lastig een puber te motiveren om voor dat ene uurtje naar school te gaan, zeker als er nog wat gereisd moet worden.
skik

mira
23-08-2012 om 11:51
Hier ook
Oudste, V4 (E en M en C en M0 heeft ook een verevelnd rooster. Ze moet alleen wel veel langer naar school dan jouw zoon: 3 dagen 1 t/m 8, 2 dagen t/m 7 en een keer het eerste uur vrij. Verder heeft ze 1 x 2 tussenuren, 1 x 2 tussenuren en 2 x 1 tussenuur. Ze woont te ver van school om dat blokuur tussenuur naar huis te komen.

anna van noniemen
23-08-2012 om 20:42
Ja bibi
dat vond ik ook, ik hoop dat het opstarten is en dat het verder nog wel aangepast wordt...

anna van noniemen
23-08-2012 om 20:42
Skik
de overige dagen zijn er wel langere dagen hoor, ik noemde even deze dagen als uitzondering.

anna van noniemen
23-08-2012 om 20:44
En skik
gelukkig wonen wij om de hoek bij school, vandaar ook mijn idee om dan maar hierheen te komen bij die tussenuren. Ja, dat ene uurtje vind ik dus ook niks...

Knutselkei
24-08-2012 om 13:27
Dochter ook
op 4 dagen een tussenuur en 2 x t eerste uur vrij, soms is dat dus naar school, uur les en weer een uur vrij. Verder wel 2 x tot en met t 8ste uur les en 2 x 7e uur.

dieter van der glas
27-08-2012 om 13:26
Ook mijn gezin overhoop
http://familie.todio.nl/kinderen/kinderen-weer-naar-school-tips-voor-het-gezin-5751.html voortgezet onderwijs is onnavolgbaar; werk je mss ook? nou, als je beiden werkt en ééntje op de basisschool hebt, dan is t helemaal veel geregel; succes!

skik
27-08-2012 om 14:07
Huh dieter?
Wat maakt het nou uit of je nog een kind op de basisschool hebt of niet en of je werkt of niet als je kind naar het voortgezet onderwijs gaat? Ik mag toch aannemen dat het vo-kind zelfstandig naar school gaat en weer thuiskomt en het wel even zonder ouderlijk toezicht kan stellen.
Ik denk dat Anna van Noniemen haar bezwaar gaat over de rommeligheid en inefficientie van het rooster voor haar zoon en niet voor haarzelf.
Zeg Dieter, ben jij zo'n fan van Jaap Roskam, is hij je ouderschapsgoeroe, dat je twee artikelen van hem linkt? Kan je hem even doorgeven dat ouders niet meer hoeven te betalen voor schoolboeken, zoals in het artikel staat? ;0)
skik

anna van noniemen
27-08-2012 om 21:21
Zo dieter, het zit je hoog
Maar, vandaag het echte rooster gekregen, het andere hadden we op magister gezien en zo zie je maar, dat dat niet betrouwbaar is. In die lege uren horen namelijk de praktijklessen techniek. Gelukkig maar. Zoon vond het een tegenvaller
Oh en Dieter, gelukkig is zoon al bijna 14, hij gaat naar de 3e, dus ik hoef niet veel meer aan hem aan te passen met werken zeg maar. En voor mijn jongere kinderen is er nog kinderopvang.