Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Juf leent geld aan kind

Ik weet even niet wat ik van de volgende situatie vind. Ik voel me er niet goed bij maar kan mijn vinger niet precies erop leggen.

Gisteren was er een rommelmarktje na schooltijd op school waarmee kinderen van groep 8 geld verdienen voor hun schoolkamp. Mijn dochter (groep 5) heeft samen met een vriendinnetje (groep 6) een cadeautje voor iemand gekocht. Ik stond er verder niet zo bij stil, het ging om een beertje van 70 cent. Tot vanmorgen het vriendinnetje meteen bij aankomst op schoolplein op dochter afkomt of ze een euro bij zich had. Wat bleek: ze hadden 2 euro van de juf van groep 6 geleend... Dochter snapte er niet echt iets van, bij doorvraag bleek dat ze dacht dat vriendinnetje het geleend had. Op navraag wat ze er dan van gekocht hadden bleek dat het beertje te zijn (voor zusje van vriendinnetje) en een tas waar ze samen mee zouden gaan doen.

Ik heb het idee dat dochter zich ergens in heeft laten praten door vriendinnetje. Dat is niet zozeer mijn punt, dat gebeurt en dat zijn leerpunten zeg maar... Waar ik echter wel mijn bedenkingen over heb, is dat de juf kennelijk zomaar 2 euro aan de kinderen leent... Ik vind dat geen normale gang van zaken. Ik wil niet dat mijn kind op school leert dat het normaal is om geld te lenen... Ik spreek deze juf normaal niet meer en twijfel een beetje wat nu te doen. Ik wil haar er eigenlijk wel op aan spreken maar dat kan dus niet terloops maar is iets waar ik echt voor op haar af moet stappen.

Ik ben benieuwd naar meningen van anderen. Wat vinden jullie?
Groeten Serra

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kobalt

Kobalt

12-04-2011 om 09:28

Aanspreken

Ik zou de juf gaan vragen hoe het zit. Want misschien is het verhaal wel anders dan dat wat de meiden je vertellen.
Als de juf werkelijk geld uitleent, zou ik haar vragen dat in het vervolg niet meer te doen.

liora

liora

12-04-2011 om 09:57

Laten zitten

Als het niet haar eigen juf is, zou ik het niet met die juf bespreken maar afspraken maken met je dochter over geld lenen en wat jij daarvan vindt.

Serra

Serra

12-04-2011 om 20:49 Topicstarter

Dank!

Dank voor jullie reacties. Ik heb vanmiddag even aan de juf gevraagd hoe het zat. Ze had mijn dochter geen geld geleend maar wel aan het vriendinnetje. Hoe vriendinnetje dat dan weer met dochter heeft geregeld wist juf niet. Dat is verder iets tussen de meiden.

Overigens was er geen sprake van een storm hoor ) Ik was benieuwd naar reacties omdat ik niet wist wat ik er zelf van moest vinden. En wat betreft het geen geld bij zich hebben voor de rommelmarkt... Dochter kan nog in de herkansing de rest van de week... als ze er aan denkt haar geld mee te nemen tenminste )

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.