Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
anoniem

anoniem

22-09-2009 om 12:27

Juf slaat leerling

In de klas van 1 van onze kinderen is een paar dagen in de week een nieuwe juf die al vanaf dag 1 de boel niet aan lijkt te kunnen. Na een aantal incidenten waar wij al onze wenkbrauwen bij optrokken heeft ze nu een klasgenoot geslagen (in gezicht) en blijkt ze ook stevige taal (zoals gvd) te gebruiken. Sinds het sla-vooral is ze ziek thuis (nu ruim een week). Betreffende leerling en ouders hebben gesprek gehad met directeur. Hoe het verder gaat is niet bekend en niemand is nog geinformeerd door de school. Ik vind dat niet kunnen. Dit gaat toch alle leerlingen en ouders aan? Hier moet toch over gesproken worden met de hele klas, en de ouders moeten toch ook horen wat er speelt en hoe dit opgelost gaat worden? Of overdrijf ik nou?
Even anoniem ivm met privacy

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Info

Persoonlijk zou ik het niet nodig vinden om van alles geinformeerd te worden. Blijkbaar is er al wel bekend dat er een gesprek heeft plaatsgevonden. Dat lijkt me een prima iets na een klap. Helaas is de juf ook maar een mens, en moet het haar dus vergeven worden (ook al was ze verkeerd). Het lijkt me wel goed dat er naar ouders wordt aangegeven of er al idee is hoe lang de 'ziekte' van de juf nog gaat duren.

Tango

Tango

22-09-2009 om 14:43

Ik vind wel

Dat overige ouders uit de betreffende klas geinformeerd moeten worden en zelfs ook de ouders van andere klassen. Dit om sterke verhalen tegen te gaan op het schoolplein.
Op de school van onze kinderen heeft vorig jaar ook zo'n incident gespeeld, wel iets minder heftig dan dit. Alle ouders werden toen wekelijks geinformeerd over de situatie. De ouders uit de betreffende klas soms iets frequenter.
In het geval van onze school werd de leerkracht ook van de klas gehaald en op non-actief gesteld. Er volgde toen een onderzoek naar haar capaciteiten als leerkracht. Na een eerste advies hierover is ze gedeeltelijk teruggekomen en zo is het nu nog. Uiteraard zijn er dan altijd nog ouders die het daar niet mee eens zijn en hun kind echt niet meer in die klas willen hebben. Best triest, want een juf is inderdaad ook maar een mens en in ons geval heeft de juf er zich heel dapper doorheen geslagen, dus verdient ze best een tweede kans.

kaatje43

kaatje43

23-09-2009 om 09:04

Waarom moet de hele school ingelicht worden?

De juf heeft een fout begaan bij 1 leerling, niet bij de hele school. Zo wordt ze juist aan de schandpaal genageld. Als dit de eerste keer is vind ik dit niet nodig. Zoals eerder gezegd, de juf is ook maar een mens. Ook al zou ik natuurlijk ook woedend zijn als het mijn kind betrof. Maar een goed gesprek erna lijkt mij dan voldoende. Als het vaker gebeurt is zo'n juf niet geschikt voor haar functie en mag ze gewoon niet lesgeven. Exit dus.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.