Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
22-03-2011 om 13:52
Voor mij de eerste keer, maar de juf is jarig, zelf iets knutselen gaat het niet worden,dus wat is nou een leuk klein kadootje voor de juf van Groep 1?
22-03-2011 om 13:58
Tips
- Kleine badbruisballetjes, die verpakte ik per drie in plastich folie met veel lintjes en een klein kaartje door zoon/dochter getekend;
- Kleine flesjes shampoo en doucheschuim op dezelfde manier verpakt;
- Een fotoalbum, bij de Action voor 1 euro en daar een gedichtje (van internet) met kleurplaatje door zoon/dochter ingekleurd en een ingescande foto van zoon/dochter in het eerste vakje;
- Bloempotjes met zakje kruiden of zonnebloemen;
22-03-2011 om 14:22
Iets dat op gaat
Ik zoek altijd iets dat op gaat omdat een juf volgens mij zoveel krijgt dat je gewoon niet alles kunt bewaren. Ik ga meestal voor kaarsjes, badspul, leuke zeepjes.
Wat mijn kinderen echt heel leuk vonden om te geven was een roos van de Action gemaakt van zeep, de blaadjes kon je er af halen en dan als zeepje gebruiken.
Overigens sprak ik een tijd geleden een teleurgestelde kleuterjuf, ze vond het jammer dat ze niks had gekregen dat door de kinderen gemaakt was. Wel wat gekochte cadeautjes, maar ze vond het juist zo leuk om iets te krijgen dat zelfgemaakt was, het hoefde maar een tekening te zijn. Sindsdien probeer ik er aan te denken om de kinderen ook iets te laten tekenen/kleuren voor de leerkracht (tot een bepaalde leeftijd) of ik pak gewoon een tekening die ze eerder al eens hebben gemaakt, schrijf daar gefeliciteerd op en geef die mee. Een klein kaartje door kind getekend, zoals Yaron noemt, is ook leuk, heb je toch nog het zelfgemaakt gebeuren erin verwerkt en het is bijna geen werk.
22-03-2011 om 15:12
Tijdschrift
Ook in de categorie "hoeft niet bewaard te worden": een tijdschrift. Was een groot succes bij de leidsters van de creche. Met een tekening erbij natuurlijk.