Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Vic

Vic

01-05-2011 om 12:54

Kamp groep 8

Mijn dochter in groep 8 gaat in juni op kamp. Ze gaan helemaal naar Friesland (> 150 km), en voor het vervoer worden ouders gevraagd om te rijden. Ik ga er nog even over nadenken of ik kan, en of ik daar zin in heb. Het is nogal een eind, dus dat kost je bijna een hele dag.
Hoe is dat bij jullie geregeld? En wat zijn bij jullie de kosten? Ik vind 85 euro voor 3 dagen toch best prijzig (ze verblijven in een Stayokay). Maar goed, ik ga op school niet zeuren hoor, de kinderen hebben er heel veel zin in

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ishtar

ishtar

01-05-2011 om 13:14

Kamp=schoolreis

groep 3 blijft 1 nacht in een grote groepstent en wordt gebracht, de rest blijft 2 nachten. Groep 4 wordt ook gebracht, groepen 5, 6 en 7 lopen een (wisselend) deel,

groep 8 loopt helemaal naar de kampeerplek, met onderweg de 1e overnachting.
Kosten rond de 50 euro. Tenten van ouders.

Ein

Ein

01-05-2011 om 13:37

Zie dat zelf rijden ook niet zitten

het is al weer eventjes geleden dus de kosten weet ik niet meer. School gaat altijd naar de Ardennen, altijd zelfde locatie voor groep 8. Hiervoor worden kleine busjes geregeld.
Wat ik nogal wat vind is dat ze ouders laten rijden, is toch niet niks zeg.
Kan er niet voor een schappelijke prijs een bus geregeld worden, daar zou ik toch nog wel iets extra's voor willen betalen!

Dochter, middelbare school, gaat binnenkort op schoolreis en moest daarvoor door de ouders op schiphol opgezet worden. Waren wij ook geen voorstander van en gelukkig waren er meerdere ouders die er zo over dachten. Nu een bus geregeld.

bibi63

bibi63

01-05-2011 om 14:16

Bij ons

Gaat groep 8 elk jaar naar Branbant(ca. 100 km vanaf onze school/woonplaats) Ze gaan met 1 grote bus en gaan maandagochtend weg en komen vrijdagochtend rond lunchtijd terug. Ze gaan daar naar een grote accomodatie. Met slaapzalen voor 6 personen, een hele grote keuken (school neemt altijd een bevriende kok plus echtgenote mee. Kok zorgt voor het eten en drankjes, kids moeten afwassen en afruimen e.d.). Totale kosten zijn 145,00 p/p. Hierbij is alles inbegrepen: huur accomodatie, busvervoer, eten/drinken, vergoeding voor de kok, alle activiteiten incl. een dagje naar de Efteling.
Gr. Bibi

Fiorucci

Fiorucci

01-05-2011 om 15:44

Fietsen!

Hier is het kamp op fietsafstand, elk jaar in 't Kruithuis te Delft. Dus ze gaan op de fiets, en alleen een enkele ouder helpt met vervoer van bagage.
Ik betaal 60 euro voor vier dagen kamp.

Vera*

Vera*

01-05-2011 om 16:45

Hier

Zoon ging alleen in groep 8 op kamp van ma-vr. Bij dochter heeft groep 5-6 1 nacht kamp en groep 7-8 2 nachten. Ze gaan met de fiets of lopend en stadsbus terug. De kosten zijn 15 en 25 euro.

Vera*

Vera*

01-05-2011 om 16:46

Ehh

Voor zijn waren de kosten 50 euro voor die vier nachten (midweek).

Vera

Digimum

Digimum

01-05-2011 om 16:47

Hier gaan...

..groep 6, 7 en 8 samen op kamp. Twee jaar gaan ze ver weg, met de bus, het derde jaar is op fietsafstand. Ze verblijven in groepsaccommodaties.

Er gaan wel ouders mee als begeleiding, maar die hoeven (gelukkig) niet te rijden. Kosten: 70 euro (bovenop de ouderbijdrage), voor 4 dagen.

Ik vind het nogal wat om ouders 150km te laten rijden...

Iris

Iris

01-05-2011 om 20:18

Kamp al gehad!

Wij hebben het kamp al gehad en wel in het begin van het schooljaar. Dit is gedaan omdat er tegen het eind van het jaar al zoveel dingen tegelijk komen, zoals musical, bonte avond etc. Hier gaan ze altijd fietsen erheen, 45 km. Ouders fietsen dan mee per groepje. Er wordt ook gekookt door enkele ouders, Het kamp is op een kampeerboerderij en duurt drie dagen.

Vic

Vic

01-05-2011 om 23:09

Weer wat geleerd

Ik moest opzoeken wat ajbwib betekent Maar ik heb zo'n vermoeden waar ze heen gaan.
Zijn bij jullie de reiskosten ook voor eigen rekening of krijg je een km-vergoeding? Ik denk niet dat er bij ons ouders zo gek zijn om zowel heen- als terug te gaan rijden. Dan zit je op 600 km, dat zou mij zo'n 70 euro kosten (volle tank).

nely

nely

02-05-2011 om 13:37

3 dagen op kamp

en ze gaan met de fiets. Er gaat wel 1 ouder met een auto ivm vervoer van alle spullen. Volgens mij is het een accomodatie met slaapzalen en de prijs is 50 euro. Ze gaan ook zwemmen, stad Brugge bezichtigen enz. Op woensdagochtend vertrekken, op vrijdagnamiddag weer terug. Ben reuze benieuwd want ikzelf ga mee als een van de begeleiders.

An

An

02-05-2011 om 14:27

Hier

50 euro. Ze gaan op de fiets en kamperen in tenten. Het meeste geld gaat zitten in de tweede dag. Dan survivalen ze de hele dag. Voor de rest koken ze zelf en een keer bbq.

Groet, An

Afgelopen zatedagochtend vertrokken

Hij is voor het eerst op schoolkamp.
Zondag op Borneo aangekomen. Vandaag orangoetanreservaat. Morgen bomen planten, overmorgen helpen op lokale school. Logeren bij lokale gezinnen.
Zaterdagavond zie ik hem weer.

Hoop dat hij het een beetje leuk heeft.

En dan eind van de maand met Nederlandse school. Gewoon 2 nachten in een tentje, op de fiets en zelf alles meenemen...

neteret mut

neteret mut

02-05-2011 om 21:38

En die van mij

gaat morgenochtend op "bosklas", schoolkamp dus in de bossen. Verblijf in een jeugdhergergachtig iets, grote bus voor het rijden. Vrijdagmiddag komt hij weer terug. Kosten 135 euro. Vorig jaar gingen ze op zeeklas en volgend jaar als hij in klas 6 ( = groep 8) zit blijven ze ws thuis en gaan dan vanuit school allerlei projecten doen. Klassen 4, 5 en 6 gaan samen.

Valkyre

Valkyre

03-05-2011 om 14:37

Neteret mut (ot)

Klassen ipv groepen? Is dat Vrije School?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.