Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
iemandanders ;-)

iemandanders ;-)

06-12-2008 om 17:33

Kangoeroewedstrijd betalen - ga ik over de grens?

Mijn kind heeft thuis een aantal opgaven gedaan van de kangoeroewedstrijd (http://www.math.ru.nl/kangoeroe/), een wiskunde wedstrijd. Deze waren van voorgaande jaren en stonden op de website van de organisatie. Hij houdt van rekenen, en zou graag meedoen aan deze wedstrijd. Opgeven voor de echte wedstrijd moet echter via school....

De wedstrijd kost per leerling € 2,75 en er moeten dan minimaal 10 kinderen van die school meedoen. Misschien wil school ook wel zélf de kosten dragen hoor, ik heb het met school nog helemaal niet over de wedstrijd gehad. Maar als de kosten voor school een drempel zouden zijn,kwam de gedachte in me op, kan ik school misschien voorstellen dat ik het entreegeld voor zoon en 9 andere kinderen wel wil betalen. Maar ga ik dan niet over de schreef ? In principe "koop" ik een voorkeursbehandeling voor mijn kind dan, of zo voelt het. En ik wil geen scheve gezichten bij andere ouders, het leek me alleen leuk voor mijn kind dat hij hieraan mee kon doen. Aan de andere kant : als het écht een drempel zou zijn, zou mijn tussenkomst ook voor 9 andere kinderen een leuke mogelijkheid zijn. Wat denken jullie (even afgezien van dat ik nog niet weet of het al of niet een drempel kan zijn)? Ga ik over de grens als ik zo'n voorstel zou doen ??

Iemand anders

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
abc

abc

06-12-2008 om 18:00

Tja

Hoi,

Wij deden eerst ook altijd mee met de wedstrijd , later vanwege bezuinigingen niet meer.WE konden immers ook zelf wel de opgaven van voorgaande jaren printen en gebruiken.
Op zich is het een leuke wedstrijd maar wel voor kinderen die van rekenen houden.
Suggestie: stel voor dat de school meedoet. Is er geen geld beschikbaar stel dan voor dat ouders van kinderen die mee willen doen de bijdrage zelf betalen. Het is een beetje raar dat jij voor 9 kinderen betaald. Dat zou ik als school niet prettig vinden maar vooral ook niet nodig vinden.

Beetje genant

Ja, dan ga je over de grens. 27,50 euro kan de school heus missen. Door te doen alsof het alleen maar over geld zou gaan en ook nog over zulke kleine bedragen, ontneem je de school de mogelijkheid om te zeggen dat ze gewoon helemaal niet mee willen doen omdat ze het 'stom' vinden, er slechte ervaringen van kennen of andere zaken (tijd!) belangrijker vinden.
Jij vindt die wedstrijd leuk. Ga ermee naar school en vraag of zij het ook leuk vinden en mee zouden willen doen. Zo niet dan niet (heb jij pecht) zo wel dan is die 2,75 per leerling werkelijk geen enkel probleem.
Groet,
Miriam Lavell

Saartje

Saartje

07-12-2008 om 14:46

Niet doen

Hoi iemand anders

Ik zou zo'n aanbod van een ouder niet zo leuk vinden. Op de lagere school betalen hier de ouders het, op de middelbare school de school zelf. Voor dat geld krijgen ze een diploma met hun score en allerlei puzzelboekjes.
Hier doet in groep 5 t/m 8 ruim de helft mee.

groet

Saar

iemand anders ;-)

iemand anders ;-)

07-12-2008 om 15:06

Niet doen dus, ok

Bedankt voor de reacties. Nee, ik zou niemand tegen de borst willen stuiten, het was gewoon zo een gedachte die in me opkwam. Ik denk dat ik gewoon school vraag of ze mee doet / wil doen, en zo niet... Dan printen we gewoon na afloop de opgaven wel weer uit voor mijn rekenliefhebber !!

Bedankt voor het meedenken,
Iemand anders

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.