Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Katinka

Katinka

16-12-2009 om 20:54

Kerstdiner school, kaart, cadeautje voor juf?

Mijn zoontje zit in groep 1 en heeft zijn eerste kerstdiner. Is het gebruikelijk om een cadeautje voor de juf mee te nemen? Dacht zelf aan doosje chocola en een kaartje. Of is dit overdreven. Wat doen jullie? Verder nemen we natuurlijk ook iets te eten mee voor het diner zelf. Ik hoor het graag

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

16-12-2009 om 21:00

Hier niet

althans ik heb vanavond veel kadootjes gezien, maar die waren allemaal voor de juf die haar officiele afscheid had.
Geen kadootjes voor de eigen juffen.
Gewoon een vriendelijke hand en een fijne vakantie gewenst. Leek mij voldoende.

Zoon neemt

alleen zijn aandeel in het kerstdiner mee. De kerstkaart heeft hij afgelopen dinsdag al gegeven.
Kadootjes doen wij alleen met de verjaardag van de juf (en als sinterklaas elk jaar een rijm over het gaande schooljaar.)

An

An

16-12-2009 om 21:08

Nee joh,

alleen het eten. Al hartstikke goed toch dat je dat meeneemt. Ik zou mij erg bezwaard voelen als ik ook nog wat kreeg. Waarom?

Groet, An(moeder en ook juf met kerstdiner morgen)

tonny

tonny

17-12-2009 om 00:08

Huh?

Een cadeautje bij de juf bij het kerstdiner? Wat is dat nou weer voor poespas?

Een zelfgetekend/geplakt kaartje, prima hoor, maar dat is toch echt genoeg!

reina

reina

17-12-2009 om 06:54

Nee, hoor

Een kaartje is heel lief, maar een kadootje is echt niet de 'gewoonte'.

Yta Chalne

Yta Chalne

17-12-2009 om 08:39

Hier

Wij doen meestal een kadootje voor de conciërge, iets met kerstkoffie en koekjes ofzo. Maar als je graag de juf wat wilt geven moet je dat gewoon doen lijkt me. Ik kan me er best wat bij voorstellen.

tonny

tonny

17-12-2009 om 09:30

Congierge

geen cadeautje voor de juf, gewoon een kaartje.

iets speciaals voor de congierge is wel leuk trouwens, deze man/vrouw heeft heel wat extra zooi te ruimen in de decembermaand.

amk

amk

17-12-2009 om 10:37

Congierge?

zijn die er nog dan?
En extra opruimen, dat doen ze hier heel makkelijk. Het kerstdiner is de vaderactiviteit, en als dat afgelopen is wordt gelijk de klas vakantieklaar gemaakt en de kerstversiering opgeruimd.

De kinderen zitten donderdag en vrijdag dus al weer in een gewoon opgruimd lokaal.
Konden we mooi vanmorgen vol leggen met sneeuwballen.....

Ja hoor (concierge)

onze basisschool heeft een echte concierge. Zo'n klassieke bijna-vutter, die bijna tot het meubilair behoort, alle kinderen en ouders kent, naast de school woont. Die de koffie rondbrengt, lekke banden plakt en altijd weet waar een hamer te vinden is, of wat je dan ook maar nodig hebt. Heerlijk. Lijkt me een genot voor de school om zo iemand te hebben rondlopen.

Jesse_1

Jesse_1

18-12-2009 om 14:54

Sterker nog amk

die is juist onlangs weer in alle glorie herstelt.
'Onze' basisschool kreeg vorig (?) jaar opeens subsidie als ze voor 1 oktober een concierge zouden aanstellen. Dat gold voor meer scholen en afh. van het aantal leerlingen (of zo) werd de grootte van de formatie bepaald.
'Onze' concierge wordt ook meester genoemd door de kinderen en is verantwoordelijk voor het huishoudelijke reilen en zeilen in de school (klusjes, schoolplein vegen) en de ICT.
Jesse

amk

amk

18-12-2009 om 19:14

Goh

hier hebben we een technische dienst, die moeten met 3 personen 15 scholen in 25 locaties bedienen.
Alleen al de school van mijn dochter heeft 4 locaties.
Zelf ook nooit een school met een congierge (behalve vo) gehad.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

18-12-2009 om 22:30

Hier ook hoor

Op de basisschool van dochter is ook een concierge. Voor de kinderen geen meester, maar een meneer. En hij zorgt voor vanalles. Van bandenplakken tot de klimaatbeheersing in de lokalen. Wat moet een school zonder een concierge?

Dendy

Chippie

Chippie

18-12-2009 om 22:53

Hier een fantastische concierge

Hij heet alleen niet zo! Hij heet gewoon meneer Piet (fictieve naam). Hij doet 's morgens de deur open en groet alle kdineren en ouders. Hij doet weinige technische klussen (want nieuwe school) maar hij doet ook de administratie. En regelmatig helpt hij mee in de klas: timmeren, koekjes bakken, etc.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.