Knutselkei
15-12-2009 om 19:01
Kerstvakantie verschoven in 2010/2011?
Hai!
Het duurt nog lang maar op mijn werk zijn ze al bezig met de vakantieplanning van volgend jaar. Nu hoorde ik daar dat de kerstvakantie van 2010/2011 niet van 18 dec tot 2 januari zou zijn maar van 24 dec tot 9 jan.
Mijn man die altijd bouwvak-vakantie heeft heeft dus ook pas op 24 december vrij.
Op de site van Min v Onderwijs staat als adviesdata 18 dec - 2 jan.
Weet er iemand meer...voor ik dadelijk de verkeerde week vrij neem
Astrid
15-12-2009 om 19:10
Hier geen verschuiving
Bij mijn oudste op het voortgezet onderwijs hebben ze in iedergeval vakantie zoals het ministerie aan geeft. Staat op de school site. Regio midden, misschien dat dat ook uit maakt.
Tijgeroog
15-12-2009 om 20:50
Niet verplicht
De data voor de kerstvakantie zijn niet verplicht, het is een advies. Een paar jaar geleden had mijn oude basisschool een week eerder kerstvakantie dan de scholen in de omliggende dorpen en de rest van de vakantie.
Kortom: alleen je school kan je met zekerheid vertellen wanneer ze volgend jaar vrij zijn.
reina
15-12-2009 om 21:46
Pelle
"De kerstschoolvakantie begint nooit op kerstavond." Pelle, het jaar weet ik niet meer, maar ik weet dat ik het wel een keer heb meegemaakt, we moesten werken op 24 december, gaf erg veel mopperende collega's, ik herinner me mn een collega, die altijd naar familie in Zuid-Duitsland ging met Kerst en daar hoorde hij te zijn op Kerstavond en dat werd toen een probleem. Hoe het volgend jaar gaat hier, daar heb ik me nog niet in verdiept. De kerstvakantie dit jaar valt al zo enorm vroeg.
Nasha 1st
15-12-2009 om 22:21
Nou pelle
hier in de buurt zijn scholen die inderdaad de kerstvakantie volgend schooljaar op kerstavond in gaan laten gaan. Toevallig vertelde de locatieleider van school zoon dat. Hij zit met het probleem dat hij met twee verschillende regio's te maken gaat krijgen waardoor ouders misschien in de problemen kunnen komen omdat hun kind op de ene basisschool wel vroeg vakantie heeft en het andere kind pas op kerstavond....De kerst valt ook erg ongelukkig volgend jaar....
amk
15-12-2009 om 22:26
Nasha
dat is maar vanuit welk punt je het bekijkt.
Mijn werkgever is helemaal blij en zo zullen er wel meer zijn. Gewoon lekker 5 dagen werken beide weken.
Nasha 1st
15-12-2009 om 23:33
Amk ![]()
ik bekijk het uiteraard vanuit mijn oogpunt. Maar ik kan nog steeds vrijnemen hoor hihihihi
Kaaskopje
16-12-2009 om 01:47
Ieder nadeel heb se voordeel
Eens in de zoveel tijd is de vakantie zo vroeg. Op de basisschool vond mijn dochter dat alleen maar leuk... kon ze lekker snel trakteren na haar verjaardag.
amk
16-12-2009 om 10:27
Nasha
maar als jij vrijneemt is dat op jou eigen kosten, niet op kosten van de baas. Je baas is alleen maar blij als je keurig al je vrije dagen opmaakt want dan drukken die reserveringen niet meer op de balans.
Denk nog even aan vorig jaar toen bijna iedereen verzocht werd om maar zo veel mogelijk vrije dagen op te nemen.
Knutselkei
16-12-2009 om 17:43
School heeft geantwoord
en hier dus wèl pas de 24ste vakantie net als alle scholen een dorp verderop!!
Ook de herfstvakantie is een week opgeschoven op alle scholen hier.
Knutselkei
17-12-2009 om 15:46
Pelle
nou hier dus eeehh...tussen waalwijk en den bosch de dorpen.
En we hebben de vrijdagmiddag altijd standaard vrij volgend jaar dus of de ochtend er dan nog bij komt weet ik niet. Nu is de middag extra vrij, wel op de kalender maar normaal naar school, het zou dus kunnen dat ze dan de ochtend er bij doen.
Mickey
17-12-2009 om 16:04
Pelle
Hier dus. Toevallig kwam er gisteren een mail waarin stond dat de vakanties voor het schooljaar 2010/2011 al op de website staan. Herfst en kerst wijken af van het advies van het ministerie.
Ik kan in dat schema niet zien of ze de vrijdag al vrij zijn, maar meestal zijn ze op zo'n dag rond 2 uur ofzo uit.
(Blijkbaar woon ik in dezelfde regio als Lilian.)
Nasha 1st
17-12-2009 om 19:52
Pelle
volgens mij weet je wel waar ik ongeveer woon. Daar dus ook vanaf de 25e kerstvakantie. Maar....in een omliggende grote plaats, daar schijnt het een week eerder te zijn.....
amk
17-12-2009 om 22:41
Pelle
ik denk eerder nu pas bekend, want bij onze school staan de vakanties van 2007/2008 tot 2010/2011 in 1 tabel voor de hele regio. Gepubliceerd eind 2006.
Ik verwacht eind 2010 dus wel weer de informatie voor een paar jaar.