Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Kind met Tos

Beste ik heb 9 jarige kind met Tos ziet op school kluster 2 Auris Mijn kind is intelligent, maar heeft moeite met luisteren (gedrag) school adviseer om korte dagen 4x per week en woensdagen thuis. Ik heb geprobeerd maar lukt niet want hij voelt zicht minderwaardig. En hij wil voldoende naar school zo als andere klasgenoten. Wij zijn bezig met andere passende school voor hem maar dat duurt. Zo als ik heb op school doorgegeven dat halve dagen werk niet bij hem veroorzaakt meer stres. School is toch aan het pushen om dat te doen. Wat zijn mijn rechten wat moet ik nog meer geven aan hun mijn ziel? 

Is er al een onderwijsconsulent betrokken? https://onderwijsconsulenten.nl/
Hoelang gaat hij al alleen maar vier ochtenden naar school? Ziet school met de ochtenden alleen wel dat zijn gedrag verbeterd? 

Josi85

Josi85

25-03-2026 om 16:28 Topicstarter

wij zijn  samen met school bezig  om samenwerking met ppo te straten zoekende passende onderwijs voor hem. Wij zien dat hij heeft stres van school en daardoor die gedrag probleem niet luisteren praten over de juf mee . Maar wel slime jongen en qua intelligentie loopt voor zijn Klaas met leren . Pas twee keer korte dagen en elke woensdag thuis maar ik merkt dat heeft nog meer stress want dan voelt tie minderwaardig, en zelf wil langer op school blijven zo als klasgenoten. Nu school druk mij om verder te gaan en ik zie hem gekwetst 

Maar het is dus pas deze week ingegaan? Dus dit is zijn eerste woensdag thuis? 
Je hebt het over PPO, is dat het samenwerkingsverband in Rotterdam? Betekent dat dat er nu buiten cluster 2 gezocht wordt naar een andere school? Betekent dat praktisch dat hij straks op een school komt die meer gericht is op gedragsproblemen, in plaats van op een school die gericht is op zijn TOS? 

Josi85

Josi85

25-03-2026 om 16:47 Topicstarter

hij loopt nu aantal weken op woensdag thuis en nu deze week alle andere dagen kort . Advies van school . Ja wij zijn bezig met samenwerkingsverband in Leiden voor een andere school wat zijn meer gefocusseerd met gedrag probleem. Tos blijft tie hebben dat is nog aanwezig misschien nog extra hulp via logopedie moet ik regelen. Maar vooral het gaat om gedrag waar school maakt zorgen, meer dan wij als ouders want thuis heeft tie geen stres en kwa gedrag hij luistert goed thuis alles. Nu weet ik niet wat kan ik doen met die korte dagen nog met mij werk plus ik zie hij wil dat zelf niet raakt tie meer in stress

Het lijkt mij dat een kind alleen maar kortere schooldagen laten maken niet zo veel oplost. Wordt er verder geen begeleiding aangeboden? Kan hij niet op school af en toe op een rustige plek zitten en wat schoolwerk doen? Dan komt hij misschien ook een beetje tot rust en voelt het niet zo alsof hij minder is dan de andere kinderen.
En het zou misschien helpen als hij bij iemand therapie kan krijgen, voor kinderen is speltherapie vaak fijn of creatieve therapie.
Dan kan hij misschien wat beter leren waarom hij kortere dagen moet van school en waarom hem dat niet een minder mens maakt dan de anderen (de een heeft een bril nodig, de ander kortere lesdagen, we zijn nu eenmaal allemaal anders).

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.