Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
07-04-2009 om 13:45
Hallo
We gaan onze zoon van school laten wisselen. Hij zit nu in groep 4, en heeft het enorm naar zijn zin.
Vaste vriendjes heeft hij nog niet echt, dat komt ook omdat hij ADHD heeft.
Nu is zijn huidige school erg wars om mee te werken ("hebben geen geld/ tijd/ middelen, vraag maar een rugzakje aan, maar dat krijg je waarschijnlijk niet..).
Een IBer die ons op de gang aanspreekt over zijn ADHD gedrag en epilepsie (terwijl wij nadrukkelijk hebben verzocht dit prive te willen bespreken als het onze zoon aangaat).
Bovendien is zijn huidige klas groot en erg druk, veel andere drukke kinderen.
We hebben nu dus een school gevonden waarvan wij denken dat beter bij hem past. Een hele rustige klas, een goede begeleiding, ook zonder rugzakje, etc etc.
Maar nu moeten we het hem gaan vertellen. En ik vind het ergens ZO sneu voor hem. Hij heeft dan wel geen vaste vriendjes, maar hij heeft het ontzettend leuk daar (sociaal dan).
We zijn van plan het te brengen als "Papa en mama vinden het beter als je naar een andere school gaat, namelijk de school waar je jongere broertje ook op zit". Ons jongste zoontje zit nu ook op die school, ook omdat hij een probleem kind was op de oude school, en zij geen zorg konden bieden. Op de nieuwe school is hij helemaal opgebloeit en wordt hij geweldig begeleid.
Wie heeft tips? Want hij is vanmiddag waarschijnlijk heel erg verdrietig we het hem moeten vertellen.
Bedankt!
Een Moeder
07-04-2009 om 14:25
Benoemen
ik zou benoemen dat zijn huidige klas groot en druk is. Benoemen waar hij last van heeft en wat jullie oplossing is.
Hier bij de hand gehad toen oudste de overstap ging maken van regulier naar speciaal basisonderwijs. Hij had het ook gezellig in de klas, wel vaste vriendjes, maar kon het schoolwerk gewoon niet bij benen.
Uitgelegd wat de voordelen op nieuwe school zouden zijn (kleinere klas, minder druk, meer op eigen niveau rekenen en taal). Hij zag gelukkig meteen die voordelen in....wat de kinderen betreft zei hij toen 'daar zullen ook vast wel aardige kinderen zijn' (slik...toen schoot ik wel vol, hoor, mijn dappere jochie).
Succes met vertellen!
groetjes van Purk
09-04-2009 om 14:51
Niet verdrietig zijn!
De nieuwe school is een vooruitgang. En als hij al in groep 4 zit heeft hij vast zelf ook wel e.e.a. meegekregen dat op zijn oude school niet lekker loopt.
Weet hij dat jullie een andere oplossing voor hem aan het zoeken waren? kinderen krijgen vaak heel veel mee ook al probeer je het nog even te verbergen. Misschien is hij wel helemaal niet zo verrast.
Laat nog eens horen hoe het gegaan is, groetjes Tess