Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Postzegellientje

Postzegellientje

23-09-2009 om 15:37

Kinderpostzegels

Zonder overleg met de ouders heeft onze school besloten om de kinderen kinderpostzegels te laten verkopen onder schooltijd. Nu heb ik natuurlijk niets tegen deze zegels maar ik heb ik er wel moeite mee dat mijn kind (10 jaar) onder schooltijd langs de deuren moet om die zegels te verkopen. Mag school dit zomaar doen en wat vinden jullie van zo'n actie ? Zijn er meer scholen die zo handelen ?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Nely

Nely

23-09-2009 om 17:57

Hier allemaal tegelijk

en dat is al jaren zo volgens mij. Alle kinderen uit de kinderzegels verkopende groepen stopten vandaag om 12 uur. Dus alle kinderen kunnen tegelijk van start (dus ook van de andere basisscholen).

Bastet

Bastet

23-09-2009 om 18:55

Nee

School alhier heeft nooit acties waarbij kinderen langs de deuren moeten,die verantwoordelijkheid willen ze niet.Dchterlief verkoopt wel loten vd grote clubactie,alleen bij bekenden overigens.
Groetjes,bastet

Postzegellientje

Postzegellientje

23-09-2009 om 19:45

Ook om 12.00 uur

Ze zijn ook om 12.00 uur begonnen. Dit valt voor ons nog onder schooltijd want de kinderen hebben op woensdag tot 13.00 uur school.

Postzegellientje

Postzegellientje

23-09-2009 om 19:51

Mag school dit doen?

Weet iemand misschien of school deze verantwoording (kinderen de straat opsturen en langs de deuren laten gaan) zonder toestemming van de ouders mag nemen ?
De betreffende meester werd overigens boos op mij toen ik bij het ophalen mijn ongenoegen toonde ... ????

tonny

tonny

23-09-2009 om 21:17

Onder schooltijd, raar!

Daar heb ik nog nooit van gehoord!

Onze basisschoolkinderen mogen nooit onder schooltijd van het plein af.

Dat was vroeger wel anders, toen mocht je in klas 6 wel eens postzegels voor de meester gaan kopen, of zo. Gewone postzegels, trouwens. Of broodjes. Voor sommige kinderen was dat lekker, even een loopje.

tonny

Nely

Nely

23-09-2009 om 21:43

Wat maakt het toch uit!

voor de kinderen zelf is het wel leuk dat je toch wat kunt verkopen lijkt me. En zeker bij mensen die je goed kent zoals de buren bijvoorbeeld. En als kinderen van een andere school eerder op pad kunnen zijn die buren inmiddels al voorzien, niet zo leuk voor het kind die dan al een zegeltje op de deur ziet zitten.

Als ik met de collectebus rond ga (ook voor het goede doel) hoop ik ook zoveel mogelijk in die bus te krijgen terwijl ik er zelf toch niks aan overhou en het ook geen wedstrijd is.

Nely

Nely

23-09-2009 om 21:46

Niet verplicht

als ik het goed begrepen heb zijn de kinderen niet verplicht om met kinderzegels langs de deur te gaan. Onze zoon wilde heel graag met de kinderzegels op pad en ik heb er zelf ook geen problemen mee.

Postzegellientje

Postzegellientje

24-09-2009 om 10:57

Wat maakt het toch uit?

Van individuele keuze is hier geen sprake. Terwijl kinderen op school horen te zitten lopen ze op straat. Daar komt nog bij, wij wonen niet dichbij school en dat geldt voor meer kinderen want onze school heeft een regionaal karakter. Dat maakt het uit.

Mijn vraag aan jullie is, mag school dit zomaar, zonder toestemming van de ouders, doen en ben ik een overbezorgde "zeur" ?

Een beetje fraude

"Weet iemand misschien of school deze verantwoording (kinderen de straat opsturen en langs de deuren laten gaan) zonder toestemming van de ouders mag nemen ?"
In dit geval wel denk ik. Het gevaar van de onderneming is onder schooltijd niet anders dan na schooltijd. Het wordt anders als je als ouders principele problemen hebt tegen dit soort activiteiten en ze dus na schooltijd ook niet toe zou staan.
Er is wel iets anders: In het kader van welke lessen wordt deze activiteit gedaan? Het lijkt op fraude met overheidsgeld, op het ontduiken van de lestijden. De school stuurt de kinderen de deur uit met een activiteit die strikt bedoeld is, ook door de organisatie kinderpostzegels, om na schooltijd plaats te hebben.
Zo vult de school (of deze leerkracht) de door subsidie betaalde tijd met een niet gesubsidieerde activiteit.
Ik zou daar over doorvragen.
Groet,
Miriam Lavell

Kaaskopje

Kaaskopje

24-09-2009 om 13:46

Wat een zware woorden

Er is wel iets anders: In het kader van welke lessen wordt deze activiteit gedaan? Het lijkt op fraude met overheidsgeld, op het ontduiken van de lestijden. De school stuurt de kinderen de deur uit met een activiteit die strikt bedoeld is, ook door de organisatie kinderpostzegels, om na schooltijd plaats te hebben. ===
Arme school, zou er werkelijk iemand bedacht hebben dat ze fraude plegen met deze actie? Bij de school van mijn kinderen is ook wel eens besloten om ze een half uurtje eerder de straat op te sturen omdat ze dan tenminste een kans kregen om nog iets kwijt te raken in de buurt. De buurschool ging namelijk standaard vroeger uit. Errug!

Tja...

Als de omgang met school- en lestijden in het algemeen luchthartig was geweest, dan had ik je gelijk gegeven. Maar dat is niet zo. Leerlingen en ouders worden er tamelijk rigide aan gehouden via de leerplichtwet, scholen via toezicht van de Inspectie.
Groet,
Miriam Lavell

Liona

Liona

24-09-2009 om 15:55

Ik...

vind het zowieso niet fijn als mijn dochter met kinderpostzegels langs de deuren gaat. Niet onder schooltijd en niet na schooltijd...Ik wil niet hebben dat ze langs de deuren gaat.

Misschien heeft dat ook wel te maken met het feit dat er bij ons enkele kerels in de wijk wonen met een wel erg veel ongezonde belangstelling voor kinderen. Ik ben daar zo van geschrokken dat ik mijn dochter en zoon pertinent verbied om langs de deuren te gaan.

Postzegellientje

Postzegellientje

28-09-2009 om 11:32

Maar hoe zit het met?

Maar hoe zit het met de veiligheid ? Mag school de kinderen zomaar de langs de deuren sturen zonder toestemming van de ouders ????
Ik houd er inderdaad niet van als kinderen langs de deuren moeten maar dat is niet mijn punt. Ik vind het heel vervelend dat mijn kind zonder direct toezicht langs de deuren moest in een wijk waar wij niet wonen. De actie was m.i. totaal niet gecoordineerd, met als gevolg at mijn zoon van een boze meneer te horen kreeg :"Opgesodemieterd jij". tja, wie weet hoe vaak de boze meneer al kinderen van onze school aan zijn deur had gehad ?
Ik ga hier zeker met school over praten maar hoop van jullie nog wat reacties te lezen ook van ouder(s) die er anders dan ik tegenaan kijken.

Liona

Liona

28-09-2009 om 14:03

Volgens mij niet...

Volgens mij mag de school kinderen NIET dwingen om langs de deuren te gaan als de ouders daarop tegen zijn.

Ik ben er principieel op tegen dat kinderen langs de deuren moeten gaan om iets te verkopen (maakt niet uit wat). Ik vind dat niet iets voor kinderen en inderdaad wat Potszegellientje al aangeeft....wie doet de deur open.

Ik wordt er misselijk van als zo'n pedofiel de deur open doet...weten die kinderen veel. Die kennen de mensen niet achter de deur.

Ik ben er fel op tegen en zal ook niet mijn toestemming geven.
Als het dan toch moet, dan maar binnen de familie. Maar bij onbekenden langs de deuren gaan.....NO WAY!

Nely

Nely

28-09-2009 om 16:15

Bij bekenden

onze zoon mocht van ons alleen bij alle buren op het pleintje aanbellen (andere deel van de straat was voor klasgenoot die ook wilde verkopen) en bij wat familieleden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.