Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Karin Hoenderdos

Karin Hoenderdos

03-02-2009 om 08:06

Klas wordt verhuisd

In verband met een slecht rapport van de onderwijsinspectie wordt de juf van ons neefje naar de slecht presterende school (valt onder dezelfde stichting) overgeplaatst van een goed functionerende school naar deze school. En de klas wordt gemotiveerd met haar mee te gaan (kinderen zijn al wezen kennismaken). Tijd tussen mededeling en verhuizing: twee weken (!). Alles in ons schreeuwt NEE!. Wie heeft adviezen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Niet doen

Dat zou ik inderdaad niet doen. Het bestuur van de slecht presterende school wil kennelijk graag wat goed presterende kinderen op die school om de cijfers bij te trekken. Ik zou me daar niet voor lenen.
Groet,
Miriam Lavell

Karin Hoenderdos

Karin Hoenderdos

03-02-2009 om 08:39

Motivatie

Wij willen inderdaad niet mee. De korte termijn en overvaltechniek ruikt wat ons betreft naar frauduleus beïnvloeden van de inspectieresultaten. Bovendien is de tijd schandalig kort, tijd om te denken is er niet. Kent iemand de juiste weg om inspectie/MR in beweging te zetten? Zijn er stukken van bijvoorbeeld onderwijs inspectie?

Vrije keus

"Kent iemand de juiste weg om inspectie/MR in beweging te zetten?"
Aanspreken. Zoek ze op in de schoolgids en bel of schrijf. Vraag of ze op de hoogte zijn. Vraag of men geraadpleegd is.
"Zijn er stukken van bijvoorbeeld onderwijs inspectie?"
Ja. Kijk bij www.owinsp.nl je kunt de school op naam opzoeken en het rapport downloaden.
Maar ik denk dat de school het gooit op 'vrije keus'. De kinderen worden gestimuleerd om mee te gaan, maar ze hoeven niet. Ik zou vooral de ouders mobiliseren om het niet te doen.
Groet,
Miriam Lavell

Kaaskopje

Kaaskopje

04-02-2009 om 00:47

Geen haar op mijn hoofd!

Ik heb niet voor niets gekozen voor de scholen waar ik voor gekozen heb. Ik heb nog nooit zoiets raars gehoord.

Marcus de Jong

Marcus de Jong

11-02-2009 om 11:00

Raar!

Wat een vreemd verhaal. Welke school is dat eigenlijk?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.