Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
wat?

wat?

27-03-2009 om 18:23

Klasgenoot dochter beschuldigde ons van mishandeling. Niets gehoord van school: wat nu?

ik word gebeld door een ouder van school van mijn dochter (groep 5). Die moeder geeft aan dat haar dochter met het verhaal kwam dat 4 meiden van mijn dochter haar groep hebben verteld dat mijn dochter thuis mishandeld wordt. en dat de naam van de moeder die belde wordt genoemd als degene die het verhaal in de wereld zou hebben geholpen. zij weet echter van niets. op school hebben de meiden van de juf hun excuses moeten aanbieden aan mijn dochter.ik ben verder niet geinformeerd, op het belletje van die moeder na. echter niet door de school.het meisje dat dit gezegd heeft, heeft mijn dochter aan het begin van het schooljaar ook al gepest. ik ben heel erg boos. ten eerste worden wij thuis beschuldigd van mishandeling door een kind van groep 5 op school. en daarbij hoe komt zo'n kind erbij?en de school informeert ons niet hierover. en het simpel aanbieden van een excuses. daar gaan mijn haren van overeind staan.
wat kan ik doen tav de school. ik wil een gesprek met leerkracht en directeur, want ik vind dit toch wel een ernstig feit. onze dochter is al heel gevoelig in dit soort dingen en daarbij heeft ze het al moeilijk, omdat mijn man en ik scheiden.
hebben jullie tips? of blaas ik te hoog van de toren.
let wel, dit meisje heeft haar al eerder gepest en ze trekt haar neus op tegen een volwassene die haar goede dag zegt.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
reina

reina

27-03-2009 om 18:51

Wat?

Als je meer wilt weten ga je het op school vragen. School heeft het opgepakt, misschien is er wel meer mee gedaan dan alleen excuses aan laten bieden, maar weet die moeder die jou belde dat weer niet.

Anneja

Anneja

30-03-2009 om 11:18

Toch prima opgelost?

school heeft de leugen/pesterij blijkbaar doorzien, dader heeft excuses moeten aanbieden, wat wil je nog meer dan??

anne

Toch

De andere ouder was blijkbaar wel op de hoogte dat haar naam genoemd werd als bron. Ik geloof dat ik toch even met de school dit verhaal zou kortsluiten. enerzijds om te voorkomen dat het blijft bij 'van horen zeggen' en 'denken dat...'. Anderzijds om te delen dat het een goede oplossing is geweest als de school zo snel heeft ingezien hoe de situatie werkelijk ligt. Bovendien kun je dan meteen even eerdere/andere pestsituaties ter sprake brengen, kijken wat er eventueel nog meer aan gedaan kan worden en vooral ook even goed navragen of er geen verkeerde informatie in dossiers/leerlingbesprekingen/zat-teams etc. terecht komt.
Dus even uit het troebele sfeertje halen, ophelderen, ale neuzen dezelfde kant op zetten en dat laten rusten.

Tsjor

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.