Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Kleuter van klas veranderen?

Hallo,

Mijn dochter gaat sinds 1 december naar school. Ze heeft het naar haar zin en kende voordat ze begon al wat kinderen uit de klas. Nu gaan ze vanaf april starten met een derde kleuterklas. De school heeft inmiddels 8 kinderen om een klasje om mee te starten. Dat betekent dat alle kinderen die na mijn dochter in haar huidige klas zijn gekomen sowieso naar de nieuwe klas verhuizen. Wij mogen kiezen of we haar naar de andere klas laten gaan of laten zitten in haar huidige groep. Ze kan met iedereen wel opschieten in haar huidige groep en dus ook met de kinderen die naar de andere klas gaan. Alle nieuwe kinderen van 4 zullen ook instromen in de nieuwe klas.

Wat is nou handig? Lekker in dr huidige groep laten zitten? Dan is ze wel altijd de jongste aangezien er ook een tijdlang geen instroom meer is. Of mee laten verhuizen met de kindjes die ook net nieuw op school zijn. De juf heeft niet echt een mening wat nou handig zou zijn. Qua vriendinnen komt het op allebei de groepen goed. Ook hebben allebei de groepen een juf die ze kent.

Iemand een idee? Moet na de vakantie iets beslissen!

Dank! En groet, Swaen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Henriette123

Henriette123

18-02-2010 om 19:40

Niet veranderen denk ik

Ik zou haar lekker in haar huidige klas laten zitten,ze heeft het daar immers naar haar zin.
Na de zomer gaat ze zeer waarschijnlijk naar groep 2 evenals veel kinderen uit haar huidige klas.
De kinderen uit haar eventuele nieuwe klas zullen dan nog in groep 1 zitten.

Maartmoeder

Maartmoeder

18-02-2010 om 22:40

Precies hetzelfde gehad

Mijn zoon is van eind maart en alle kinderen vanaf 1 april gingen naar een nieuw te vormen kleutergroep. Ik heb geen flauw idee meer wanneer dat dan geweest moet zijn, zoon zit inmiddels al in groep 8. Zal dan denk ik in januari zijn geweest. Hij had inmiddels een vriendje waar hij echt dikke vrienden mee was, onafscheidelijk waren ze. Zoon had vanaf zijn verjaardag tot aan de grote vakantie echt moeite zijn plekje te vinden, maar na de vakantie toen dit jongetje er dus bij kwam (is van augustus) had hij het helemaal naar zijn zin. Ik had dus al gevraagd of hij ook mee mocht naar de nieuwe klas en dat mocht eventueel. Maar wat bleek, zoon wilde toch echt in zijn oude klas blijven. Hij was toch meer gehecht aan de bekendheid van de juf en het lokaal etc. Hij had als kleuter altijd moeite met veranderingen. Hij is dus in zijn oude klas gebleven en later heeft hij daar ook veel andere vriendjes gekregen, die nu nog steeds zijn beste vrienden zijn.

Niet veranderen

Jouw dochter zit in groep 1 en gaat na de zomervakantie naar groep 2. De kinderen uit het nieuwe klasje blijven waarschijnlijk nog in groep 1 omdat ze na 1 Januari 4 jaar zijn geworden.
Ook heeft je dochter het naar haar zin in haar huidige groep, dus waarom zou je veranderen? En je dochter is al niet meer echt nieuw op school. Ze draait in deze groep al bijna 3 maanden mee. Dat ze de jongste is zou mij niets uitmaken. Er is er altijd èèn de oudste en èèn de jongste.

Libertine

Libertine

21-02-2010 om 19:45 Topicstarter

Duidelijk dus.

Lekker in dr huidige klas laten!

Bedankt voor het meedenken!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.