Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Kosten dyslectie test

Ik heb een vraagje mijn zoon brugklas Havo/vwo heeft op school een reeks testen gehad om te kijken of hij dyslectie'sis. Dat bleek hij dus te zijn.Nu hebben wij wel moeten tekenen om teostemming te geven voor de testen maar nu ineens belt de school om even door te geven dat die onderzoeken ons als ouders 200 euro kost.OKE!waar we dus van te voren niks van wisten.En ofwe dat nu maar even voor de vakantie willen over maken.Ik vind deze gang van zaken een beetje vreemd.

Is dit normaal?
Kan je die kosten bijvoorbeeld bij de belasting of ziektenkosten verzekering verhalen?

Wij hebben nu op het moment gewoon geen 200 euro om zo even te betalen. Oudste blijft zitten en we moeten even 240 euro voor zijn kamp betalen Ze willen 100 euro per kind schoolgeld hebben de boeken weet ik niet precies hoe dat nou gaat en tot overmaat van ramp is mijn man ook nog ontslagen van de week HELP Wordt vast een leuke vakantie

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
reina

reina

30-06-2009 om 19:38

Branca

Wat vervelend allemaal! Wat raar dat je zonder overleg vooraf moet gaan betalen. Ik zou de verzelering even bellen om te vragen of een dyslexie-test vergoed wordt (mogelijk heb je een verklaring van een arts oid nodig, dat kun je dan misschien nog net voor de vakantie regelen en zo niet, na de vakantie kun je ook nog betalen, hoor....)

Niet normaal

Nee Branca, dat is niet normaal. De school had vooraf kenbaar moeten maken dat jullie de rekening zouden krijgen. De school kan die rekening niet ineens presenteren.
"Kan je die kosten bijvoorbeeld bij de belasting of ziektenkosten verzekering verhalen?"
Bij de belasting niet. Bij de ziektekostenverzekering waarschijnlijk ook niet. Dyslexie-onderzoek is onder beperkte voorwaarden gedekt in de basisverzekering. Jouw kind voldoet niet aan die voorwaarden (te oud). Sommige verzekeringen hebben dyslexie-onderzoek wel in de aanvullende polis, maar ook daar kun je niet achteraf met een rekening komen. De verzekeraar heeft vooraf iets te zeggen over waar en hoe je laat testen. De voorwaarden vermelden dat. Meestal staat daar ook in dat je voordat je zo'n test op kosten van de verzekeraar gaat doen, contact op moet nemen.
Het allergekste vind ik nog dat je een telefoontje krijgt met dit verzoek. Een normale situatie zou zijn dat je een factuur krijgt met een acceptgiro.
Ik zou niet in paniek raken. Vraag de school om opheldering. Vraag waarom jullie zouden moeten betalen. Zeg dat jullie dat vooraf niet verteld is en dat je, als je dit geweten had, op dit moment ook helemaal geen onderzoek had laten doen.
Groet,
Miriam Lavell

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.