Miemaa
16-06-2009 om 11:52
Laptop
Weet iemand of het mogelijk is om een laptop aan te ragen voor een kind met een enorm slecht en verkrampt handschrift en of hij deze dan ook "legaal" mag gaan gebruiken? Zoon heeft ergotherapie hiervoor gehad maar dat gaf geen verbetering. Daar komt bij hij adhd heeft en daar medicatie voor krijgt. Hij zit in de bovenbouw van de basisschool. De ib'er opperde dat dat misschien een mogelijkheid is, zeker omdat schrijven steeds belangrijker wordt en met het oog op de middelbare school.
an mien
16-06-2009 om 14:47
School
Wij hebben ongeveer het zelfde probleem met zoon uit groep 8. Bij het bezoeken van de verschillende VO scholen hebben we gelijk gevraagd hoe het gebruik van laptops geregeld was en dat was heel verschillend op sommige scholen is het gewoon verboden ivm de kans op spieken....en sommige scholen zijn weer heel makkelijk ja dat kan maar dan moet hij bij een stopcontact gaan zitten. Vraag het dus straks na op de vo scholen.
An mien
Andrea
16-06-2009 om 15:05
Ergotherapie
gehad en daar werd geen oplossing/hulp geboden? Ze kunnen helpen met het aanvragen van een laptop bij UWV. Terug dus en vragen om hulp bij het aanvragen (hun rapport onderschrijft de hulpvraag)
Miemaa
17-06-2009 om 19:46
Weer wat verder
Bedankt voor jullie reacties. Dat van het UWV kende ik niet. Ik heb de site bestudeerd, wie weet gaat het lukken. De kinderpsychiater wil wel meewerken aan een verklaring en op school wordt ook het een en ander uitgezocht. Wordt vervolgd, dus.
Jakiro
17-06-2009 om 23:39
Alphasmart
Het UWV heeft een voorkeur voor een Alphasmart.
Eigenlijk alleen een tekstverwerker, start heeeeel snel op, onthoudt alle getypte tekst in 8 verschillende bestanden en kan je thuis via usb of bluetooth aansluiten op je PC, waarbij de bestanden in Word worden geimporteerd.
Mijn dochter probeert hem nu uit in einde groep 8 en is er erg tevreden over.
(wij hebben nu dus deze: http://www.neo-direct.com/default.aspx)
Overigens krijg je het via het UWV voor 99,99% zeker als je een soesss test overlegt, waaruit blijkt dat het handschrift echt slecht is.
Jakiro