Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Laptop van uwv

Ik heb begrepen dat als je kind op school moeilijheden ondervindt vanwege een erg slecht handschrift, dat je dan een laptop vergoedt kunt krijgen via het UWV.

Heeft iemand van jullie dat wel eens bij de hand gehad? hoe kun je het beste te werk gaan?
De orthopedagoog van school wil wel een brief schrijven ter ondersteuning.
Hebben jullie tips?

Groet, Sjenet

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Klopt

Onze zoon heeft hem ook. Die laptop is dus van onze zoon. Nu zegt school dat de laptop aan school toebehoort. Volgens mij klopt dat niet. Als een laptop van het UWV is dan behoort die toch aan de leerling? Wij willen hem meenemen naar het VO.

Daar moet nog een strijd over worden gestreden.

Nikus:

Het lijkt mij dat wanneer jij eea geregeld hebt via het UWV voor je zoon, dat die laptop aan je zoon toebehoort. Het UWV ziet je aankomen, je kunt dan toch niet nog een keer een laptop aanvragen voor het VO?

Wanneer de school de laptop heeft geregeld lijkt me dat een ander verhaal. Maar dan heb je wrs ook iets ondertekend waarin staat dat de laptop eigendom van de school blijft.

Nee uwv

bheeft hem betaald.

Ik zal het opperhoofd eens aan zijn jas trekken.

Strijd gestreden dan

Lijkt me duidelijk dan. Niets van BO, je zoon neemt de laptop gewoon mee.

Kan zijn dat het opperhoofd hier onbekend mee is en denkt dat de laptop op school hoort. Aan jou de schone taak om hem te vertellen hoe het zit

Hmzzz...

Ik zal het opperhoofd eens gaan informeren.

Wat is dit toch een fijn forum

we hebben net gesprekken op school van oudste over de eventuele aanschaf van een laptop. Dat gaan we nu dus mooi via het uwv proberen!!!
Bedankt voor de link nasha 1st!

groetjes van Purk

ijsvogeltje

ijsvogeltje

16-03-2010 om 22:16

Hoe gaat dat met en laptop in de klas? (ot)

Wij hebben voor onze zoon van 8 ook wel eens zitten denken aan een laptop in de klas. Zijn fijne motoriek is erg slecht, en het schrijven dus ook. Toevallig hebben we gisteren met het 10 minutengesprek nog eens zijn werkboeken en schriften ingekeken... kleuterniveau (handschrift en tekenen dan, cognitief loopt hij juist flink voor). Maar hoe doen jullie dat met opdrachten in werkboeken? Want een groot deel van het werk gaat in van die opdrachtboeken. Zijn daarvan elektronische varianten of typen ze gewoon de antwoorden in op de laptop?

Dayenne

Dayenne

17-03-2010 om 17:38

Idd hoe gaat dat dan in de praktijk?

Ws krijgt mijn dochter straks op het VO ook een laptop. Dit omdat ze niet lang achter elkaar kan schrijven. Hoe gaat dat in de praktijk, daar ben ik ook erg benieuwd naar.

Ijsvogeltje

Onze zoon typt de antwoorden opo de laptop.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.