Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
69er

69er

24-01-2011 om 21:53

Leergebieden of vakken

Nu de open dagen op het vo zijn viel me een verschil op tussen de manieren waarop vakken als biologie, natuurkunde, scheikunde, verzorging aardrijkskunde geschiedenis gegeven worden. Op de ene school is het ingedeeld in leergebieden met bijhorende methodeboeken. Op de andere school zijn alle vakken apart met alleen projectmatig een samenvoeging (zoals "wij" het vroeger hadden). Nagevraagd en de volgende voor- en nadelen werden me gegeven. leergebieden kunnen voorkomen dat vakken elkaar overlappen, nadeel is dat na de onderbouw als de vakken gescheiden worden, stof niet als "reeds behandelt" door de kinderen herkent wordt. Verder kon een docent vroeger extra informatie buiten de boeken om geven vanuit zijn kennis als vakdocent. Nu kan een vak in een leergebied door een vakdocent vanuit een ander gebied gegeven worden en mist deze toegevoegde waarde.
Beide scholen gaven aan te twijfelen aan de juiste weg. Ik neig zelf naar de leergebieden...Wie heeft zich er in verdiept en kan wat toevoegen om over na te denken?
69

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.