ayla
22-06-2009 om 09:14
Leerkracht al weken ziek, wie doet de oudergesprekken?
De leerkracht van ayladochter (groep 1) is al weken ziek, volgens mij van voor de meivakantie. Het ziet er ook niet naar uit dat de leerkracht dit jaar nog terug komt. Nu hebben wij volgende week oudergesprekken, de vervangende leerkracht die ik net sprak zei dat ze niet wist wie de geprekken ging doen. Misschien kwam de echte leerkracht terug 2 avonden maar misschien moest zij ze doen. Nu hoeft dat in groep 1 geen enorm probleem te zijn. Alleen hebben wij met oude leerkracht afgesproken dat bij dit gesprek bekeken zou worden hoe het met dochter gaat en of de IB' er dit jaar nog ingeschakeld moet worden. Zijn hier regels voor? en wat zou het beste zijn, heb je als ouder hier nog iets in te zeggen, of de 2 leerkrachten samen misschien?
M Lavell
22-06-2009 om 09:17
Geen regels
Nee, er zijn geen regels. Het is wel de goede gewoonte dat scholen een leerlingvolgsysteem hebben en dat is juist om de voortgang ook voor anderen inzichtelijk te laten zijn. Voor de ouders en of voor een volgende of vervangende leerkracht.
Groet,
Miriam Lavell
juf
22-06-2009 om 09:21
Ik denk niet dat je hier iets in te zeggen hebt. Ziek is ziek. Heb je aangegeven aan de leerkracht dat deze afspraak er ligt?Of stap anders even binnen bij de IB-er zodat zij met de leerkracht contact op zou nemen over het wel /niet inschakelen van IB-er . Daarna kun je met IB-er en invaller verder.Hoe lang duurt jullie schooljaar nog?Succes ermee!
ayla
22-06-2009 om 09:48
Reactie
Ik heb vandaag aangegeven dat die afspraak er lag en dat zou de vervangende leerkracht noteren. Nu heeft de vervangende leerkracht alleen niet de problemen met ayladochter die de eigenlijke leerkracht heeft. Het heeft dus weinig nut het met haar erover te hebben. De kinderen moeten hier trouwens tor eind juli
M Lavell
22-06-2009 om 10:24
Probleem opgelost?
ayla:"u heeft de vervangende leerkracht alleen niet de problemen met ayladochter die de eigenlijke leerkracht heeft."
Dat zou ik dan ook niet oprakelen. Kennelijk is het probleem verdwenen. Dat is goed mogelijk met kleuters. Die ontwikkelen zich nog heel snel namelijk. Andere optie is dat er nooit een probleem is geweest, behalve misschien bij de juf. Was ze al een beetje ziek? Of is ze altijd wat bezorgd van aard?
Probleem opgelost lijkt me.
Groet,
Miriam Lavell
ayla
22-06-2009 om 10:39
Miriam
echte leerkracht is niet zozeer bezorgd van aard als strenger dan de vevangende leerkracht. Dochter moet meer opletten, meer haar best doen, beter luisteren. En daar lag toen ook het probleem. Terwijl de vervangende leerkracht dochter geweldig vind en haar wat meer loslaat heb ik het idee. vervangster spreekt nu over 'wat slordig' ipv over concentratieproblemen.
Maar het is natuurlijk ook een optie om gewoon af te wachten en kijken wat leerkracht in groep 2 vind. Slapende honden niet wakker maken etc
Yvon Meijer
22-06-2009 om 12:58
Deze leerkracht
Ik denk dat de huidige juf (de vervangende) het beste op de hoogte is hoe het nu gaat met de kinderen, jullie eigen leerkracht die ziek is heeft ze al bijna twee maanden niet gezien. Dus het lijkt me het meest zinvol om met de juf te praten die ze nu hebben. Groetjes, Yvon.
ayla
23-06-2009 om 13:54
Afgezegd
We hebben gisteren een brief gekregen waarin aangegeven staat dat de oudergesprekken niet doorgaan. De vaste leerkracht is te ziek en de vervangster kan of mag het blijkbaar niet doen. Of we toch nog een gesprek krijgen voor het einde van het jaar is nog niet duidelijk.