Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
17-05-2009 om 05:28
Geschokt heb ik dit filmpje bekeken.
Je zal maar 14 zijn en op het speciaal onderwijs zitten.
Het filpje is slecht omdat het stiekem gefilmd werd.
Als moeder van een zorgenkind kromp mijn hart in elkaar, ik herkende gedrag van mijn zoon.
Ik moet er werkelijk niet aan denken dat een leerkracht aan wie je noodgedwongen je kind moet toevertrouwen zoiets uithaald met je kind omdat hij het kind simpel niet begrijpt.
http://www.kpnvandaag.nl/#ExtendedNews|/contentid=62418/
Vlaamse martelleraar vaker in de fout
16-05-2009 | Door: DAG
Minstens drie andere leerlingen zeggen te zijn geschopt, geslagen of op hun rug te zijn gestampt door de leerkracht.
De Vlaamse leraar die een gehandicapte leerling in een bak cement en onder een kraan sleepte, mishandelde meer leerlingen. Minstens drie andere leerlingen zeggen te zijn geschopt, geslagen of op hun rug te zijn gestampt door de leerkracht Bouw op de speciale school Mariadal in Hoegaarden, meldde de Vlaamse krant Het Laatste Nieuws zaterdag.
Gsm-beelden
Vrijdag ontstond in Vlaanderen ophef over gsm-beelden waarop de leraar een veertienjarige gillende leerling ondersteboven in een bak natte cement duwde. Directrice Chantal Celis blijft de leraar verdedigen en wijst erop dat de leerlingen erg lastig zijn. Het schoolbestuur heeft de man vrijdagavond geschorst tot 15 juli.
De Vlaamse minister van Onderwijs Frank Vandenbroucke heeft na het zien van de gsm-beelden op televisie direct een team inspecteurs naar de school gestuurd.
17-05-2009 om 13:48
Schokkend
Ronduit schokkend, en het commentaar van de directie dat het wel heeeeel moeilijke leerlingen zijn. Triest.
Wat mij ook opviel dat de leerlingen zelf op dat moment niks deden..
17-05-2009 om 15:07
Je zal maar
Je zal maar leerling zijn en zo'n leraar hebben. Leeftijd en type onderwijs maakt niet uit, zo'n man mag niet in het onderwijs werken, moet direct ontslagen en vervolgd worden. Dat de directrice de leerkracht verdedigt is ronduit schandalig, als dat inderdaad klopt moet ook haar functie ter discussie gesteld worden!
17-05-2009 om 15:55
En dat die leraar niet op non-actief wordt gesteld!
En dan ben ik blij dat MIJN kind niet op die school zat en door hem mishandeld werd, want ik zou die leraar opwachten en hem hetzelfde laten beleven wat hij met mijn kind geflikt had! Ik breek zijn poten! Hij GAAT van die school af en hij zal NOOIT meer werken als leraar! Desnoods zorg ik ervoor dat hij zodanig gewond is dat hij niet meer kan functioneren als leraar!
En dan ga ik wel de bak in als beloning voor mijn gedrag, maar dat heb ik wel voor over als de directie de hand boven het hoofd van zo'n leraar houdt en alles bagetaliseert, zodat die leraar een vrijbrief heeft om zijn actie voort te zetten.
Zo, dat moest er even uit, zeker nadat dat filmpje dat ik ook heb gezien weer in mijn geheugen opdoemde.