Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Leerstof middelbaar onderwijs - brugjaren

Kan iemand mij vertellen wat de leerstof is van de eerste brugjaren in het middelbaar onderwijs. of waar ik info kan vinden? Wij wonen in het buitenland en komen binnenkort naar Nederland met 2 kinderen maar zou graag wat meer willen weten over de inhoudelijke stof van de brugjaren.

bv wat wordt er behandeld met wiskunde, science (natuurkunde ed. ) enz...

Bij voorbaat dank!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
rosa

rosa

28-04-2009 om 09:33

Hier

http://www.digischool.nl/kies.html

Je kunt keizen voor voortgezet onderwijs, dan een vak.

Bij wiskunde kun je dan kijken wat er in klas 1 behandeld wordt. Dat is overigens niet voor alle vakken zo helaas.

rosa

maricarmen

maricarmen

04-05-2009 om 23:07 Topicstarter

Brugjaren

Dank jullie wel voor de info!

ik had nog een vraag mbt de brugjaren. Waarin verschillen de brugjaren van bijv. vmbo en havo en vwo? Is de stof het zelfde, verdiepen ze zich meer bij havo en vwo brugjaren of de snelheid??

kaatje43

kaatje43

05-05-2009 om 12:08

Zelfde stof maar meer verdieping.

Ook is er meer uitleg in een VMBO/Havo klas dan in een HAVO/VWO klas. Hierdoor is een overstap in de onderbouw naar de verschillende richtingen wat makkelijker te realiseren. Ik heb het nu over een scholengemeenschap. Wat de "losse" scholen betreft, weet ik het niet.

rosa

rosa

06-05-2009 om 12:27

Havo vwo

Mijn dochter zit op een categoriaal gymnasium maar heeft enkele boeken die voor havo/vwo zijn. Ze ging wel sneller door de stof dan een vriendinnetje die in een havo/vwo brugklas zat en voor Frans bijvoorbeeld het hetzelfde boek had. Ook was er bij woordjes leren een 'plus' gedeelte, dat vriendinnetje niet hoefde te doen en dochter wel.

rosa

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.