Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Prakje

Prakje

30-03-2009 om 14:50

Leestempo zoon (gr 4, avi 3) is te laag

Zoonlief (aug '01) is niet zo'n snelle, alles gaat bij hem langzamer en/of duurt langer voor hij het onder de knie (= geautomatiseerd!) heeft (fietsen met 7 jr, zwemmen is hij nog mee bezig, AVI 1 begin gr 4 etc)

Nu heeft hij inmiddels AVI 3 gehaald en ons is gevraagd om dagelijks met hem te lezen.

We hebben daarvoor een map gekregen met rijtjes woorden, die daarna in een stukje tekst staan. Errrug saaaaai... gaap...

Voor ik bij hem een enorme weerstand creeer tegen deze oefeningen... heeft iemand een leuke tip voor op de computer waarmee je de leessnelheid verhoogt?

Hij is erg van de computer, vind het ook leuk om de tafels via de PC te leren. Wellicht dat het leren lezen/automatiseren van woorden ook op de PC sneller gaat.

bedankt alvast voor het meedenken!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Delubas

Google eens op bovengenoemde uitgeverij. Die hebben hele leuke samenleesboeken, verschillende avi nivuo's door elkaar ,die je dus echt samen moet lezen. Hij zijn zinnen, jij de moeilijkere zinnen. De verhaaltjes zijn echt leuk, onze zoon is echt heel gemotiveerd om zo te lezen. Je kunt het meestal niet bij de boekhandel kopen. Wel bestellen.

Succes

Inge M

Inge M

30-03-2009 om 18:45

Woordkasteel

Download het programma Woordkasteel (gratis) en voer daar de woorden in die hij moet oefenen.
Woordkasteel heeft zelf ook allerlei oefenlijsten.
De spellen zijn leuk om te doen. Je kunt bijvoorbeeld intstellen dat hij 10 minuten per keer oefent. Jij kunt de voortgang bijhouden.
Flitskaarten zijn ook leuk als je er een wedstrijdje omheen bouwt. Stopwatch erbij, hoe snel kan hij 20 woorden lezen van de stapel. Hoeveel kan hij zijn tijd verbeteren?

Boek

Het gaat om lezen, niet om woordjes leren. Dus laat hem lezen wat hij leuk vindt, hardop met één van jullie, gewoon 5 minuten per dag. Precies wat Pelle zegt, gewoon een leuk boek uit de bieb.

mijnkinderenzijnmnalles

mijnkinderenzijnmnalles

31-03-2009 om 14:52

Prakje

Ik lees dat jouw zoon het leuk vindt om tafels via de pc te leren. Doet hij dat via internet of via een cdrom? Ik wil graag dat mijn kinderen het ook leuk vinden om tafels te oefenen via internet maar ik kan geen leuke site vinden. Die hun leuk vinden bedoel ik.

Nivea

Nivea

02-04-2009 om 22:42

Ik heb onlangs gepost...

Even googlen. Hier is men gestart met RALFI lezen. Ze doen het echter niet helemaal goed. Dus doe ik thuis braaf de tekst van school (veel te makkelijk) én een echte RALFI tekst (echt moeilijke tekst). Even googlen en je vindt welke de gebruiksaanwijzing voor de methode (bv www.ralfilezen.nl). Mijn zoontje (grp 1) was heel erg enthousiast dat hij zo'n moeilijke tekst kon lezen en het ging steeds sneller verderop in de week. Ik kan nog niet zeggen of het werkt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.