Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
27-11-2009 om 09:18
Op de school van mijn dochter was vorig jaar (brugklas) erg veel lesuitval. Ook nu is het weer raak, inmiddels zijn er vier docenten uitgevallen (nederlands, engels, duits en NASK) met onduidelijk uitzicht op vervangeing. Een ander ocent is op non-actief gesteld en vervangen, wat veel onrust gegeven heeft.
Dochter heeft het wel erg naar haar zin, heeft leuke vrindinnetjes en kwam thuis met een geweldig rapport.
Maar ik heb het helemaal gehad met de lapzwanzerige organisatie van deze school (geen wonder dat de docenten overspannen worden denk ik dan, al heeft er ook eentje gewoon een ongeluk gehad) en maak me zorgen over de kwaliteit van het onderwijs dat mijn dochter nog krijgt.
Wat zouden jullie doen en/of hoelang zou je het nog aanzien?
30-11-2009 om 11:17
Ik werk zelf
in het middelbaar onderwijs en zou je aanraden op korte termijn een gesprek met de school aan te vragen over
- wat er aan de hand is
- hoe de school de lesuitval opvangt
- hoe de school ontstane achterstanden denkt op te vangen!
Je hebt als ouders recht op duidelijkheid en helderheid over afwezigheid etc van docenten, daar kun je gerust om vragen!
06-12-2009 om 13:40
Jeetje wat sneu zeg
Naar mijn mening moet hij dan wel wat heel ernstigs gehad hebben, anders vind ik het echt niet kunnen dat hij niet even wat had moeten regelen.
06-12-2009 om 17:00
Zonnetje
Dat is vreemd. Maar je weet natuurlijk niet wat er aan de hand was, misschien was er wel iets heel ernstigs of akeligs gebeurd waardoor het er echt niet van gekomen is iets op school te laten afleveren. Of de mentor woont in een andere plaats en zag geen mogelijkheid het kadootje op school te krijgen, al zou ik alles proberen om iets te regelen (bijv via een gemaild gedicht laten weten wat er aan de hand is en te vertellen dat het kado alsnog komt, of zoiets dergelijks).