Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Wilma

Wilma

11-10-2011 om 15:40

Leuke "huiswerkopdracht" in groep 4, maar wij komen er niet uit

Vriendinnetje en dochter hebben een leuke "huiswerkopdracht" gekregen van de juf. Zij zijn vandaag de enigen die het mee naar huis kregen, de rest van de klas gaat het morgen ook doen. Komen vriendinnetje en dochter er uit, dan mogen ze hun uitleg uiteraard nog niet morgen aan de rest van de klas vertellen.

Ze zijn al heel lang ermee bezig (studiemiddag hier, dus ze kwamen al om twaalf uur aan elkaar vast de school uit), grote broer helpt nu ook.

Ze hebben een touwtje om beide polsen, van pols tot pols. En die touwtjes zijn dus nu een keer om elkaar gedaan, dus 't touwtje van vriendinnetje is één keer tussen de polsen van dochter gehaald en dan pas om haar andere pols vastgemaakt. Zo zitten ze dus aan elkaar vast en het schijnt mogelijk te zijn om los te komen.

Iemand een briljant idee (of iemand zich-vervelende kinderen, dan is dit dé oplossing ) hoe ze los komen ???

Doorknippen of even van de pols halen mag natuurlijk niet.

Vriendinnetje en dochter hebben al lol, "als we niet los komen, dan moet ik hier blijven logeren!!".

Groetjes en bedankt !!
Wilma

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Annet

Annet

11-10-2011 om 18:46

Leuk!

Ik heb het gelijk als tip naar de juf gestuurd.

Ik vind het ook leuk!

Hij gaat meteen in mijn boek "wat te doen tijdens de regenachtige herfstvakantie"!

Wilma

Wilma

12-10-2011 om 13:43

Dochter weet 't ...

maar ik nog niet.

Dus, dikke pret, wil ze zometeen aan mij vast en mag ik nog even doorpuzzelen, terwijl zij het antwoord weet en zich staat te verkneukelen.

Ik lees dus nog even niet de tip van linzel, dat zou niet eerlijk zijn.

Leuke reacties en jullie horen nog of ik er zometeen zelf achter kom of dat dochter 't me moet vertellen.

Groetjes,
Wilma

Marjolein

Marjolein

13-10-2011 om 15:00

Schiet mij maar lek

Zelfs met uitleg snap ik het niet. Weer bewezen dat ik niet creatief ben.

Marjolein

Marjolein

14-10-2011 om 08:32

Of ik snap het nog steeds niet, of

bij stap 3 wordt het vals spelen. Je mocht het toch niet van de polsen halen?
Of ben ik nu weer te letterlijk?

ishtar

ishtar

14-10-2011 om 10:05

Stap 3

is de voorbereidende fase, na stap 3 zit je aan elkaar vast. Stap 4 is het begin van de oplossing

Wilma

Wilma

14-10-2011 om 11:24

Blij dat ik niet de enige ben

Haha, blij te lezen dat ik niet de enige ben die 't niet helemaal begreep.

Maar eerst even terug naar dat dochter het wel al wist en ik nog niet. Ik puzzelde nog een tijdje, aan dochter vast, dochter lol. En toen ging ze het uitleggen. En je raadt het al .... gepruts en gepunnik .... Huh, hoe deed de juffrouw dat nou ...
Haha, we snapten er geen bal van.

Weer later heb ik dus wél op de site gekeken naar de oplossing. Ik dochter weer vastgemaakt aan mij en ik zou 't wel even voordoen hoe we loskwamen. Tja, dat werden dus wéér knoopjes. Er gebeurde veel, maar we kwamen niet los.

Ik ga 't strakjes even met de uitleg-voor-dummies proberen die hier in dit draadje beschreven is, dan móet 't toch haast lukken.

Schrale troost was dat man en zoon het ook niet begrepen .

Groetjes,
Wilma

Marjolein

Marjolein

14-10-2011 om 13:49

He, he, ineens

snap ik de truc !
Wat een opluchting, nu kan ik als "incrowd" het weekend in!
Ben trouwens benieuwd of mijn mannen dit leuk zouden vinden..? Bewaar hem ook voor de herfstvakantie.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.