Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Niny

Niny

23-09-2008 om 12:41

Leuke wiskundeboeken (pelle?)

Hallo,

Een tijdje terug was er een tip over goede ondersteunende wiskundeboeken. Ik dacht van Pelle, maar ik kan me vergissen. Helaas weet ik noch de titels, noch de auteurs. Ze zijn geloof ik te bestellen via bol.com.

Weet iemand hoe die boeken heten? Ik zou er erg blij mee zijn!

Niny

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Leuk boek

Ik weet niet welke je bedoelt, maar mijn dochter heeft een leuke. Bij Bol te bestellen.
Wiskundige technieken : een oplossing binnen handbereik
2ehands vanaf € 15,00

Levertijd: 2-8 werkdagen
| 173 Pagina's | 3e dr
ISBN10: 9070625539 | ISBN13: 9789070625535
Het is alle middelbare school wiskunde in een vogelvlucht, zonder plaatjes. De antwoorden staan achterin. Hoofdstuk 13 laat ook nog eens zien waar dat nu toch allemaal voor is, die wiskunde. Onder de titel boldriehoeksmeting wordt het navigeren behandeld.
Leuk boek voor liefhebbers, handig voor ouders die aan een oh ja ervaring genoeg hebben. Voor wie meer nodig heeft, biedt het boek voldoende informatie om extra uitleg er bij te kunnen googelen.
Groet,
Miriam Lavell

Niny

Niny

23-09-2008 om 18:16

Alvast bedankt

Bedankt allebei voor jullie reacties. Ik meende dat je er twee noemde Pelle, maar ik kan het niet meer vinden in het archief. Het is een paar maanden geleden geweest.
Weet je misschien nog andere titels?

Groeten,

Niny

Niny

Niny

23-09-2008 om 20:30

Ja!

Bedankt Pelle, dat is het inderdaad. Hoe ik nou toch op twee titels kwam... Het leek me leuk om te bestellen voor mijn oudste, die binnenkort naar een soort van 'verrijkingsklas' gaat waar ze o.a. wiskunde krijgt. Bij mij is dat aardig weggezakt en het leek een goed boek om alles weer op te halen en het daarna te kunnen uitleggen, indien nodig.

Geweldig, ik ga het meteen bestellen.

Niny

Niny

de telduivel is een erg leuk boek. Maar zeker geen naslagwerk om je wiskunde wat op te halen of zo. Het is een lollig vwerhaalboek dat op een hele leuke manier de schoonheid van de getallenleer laat zien. Echt iets voor de liefhebber, dat zeker.

Ik vraag me trouwens af of het nog nieuw te koop is. ik wilde het een paar jaar terug eens bestellen en kon het toen nergens krijgen (was als kadootje bedoeld en daarom vond ik 2e hands geen echte optie)

Niny

Niny

23-09-2008 om 21:51

Nog andere suggesties?

Ingrid,of anderen,

Weet jij nog een ander goed boek wat ik zou kunnen gebruiken?

Niny

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.