69er
15-12-2011 om 16:30
Luistervaardigheid engels
Mijn kind in de brugklas heeft veel moeite met de engelse luistervaardigheid. Ik wil op de bbc met ondertiteling naar programma's gaan kijken om dit te oefenen. Zelf denkt kind aan iets als gtst (op z'n engels). Het moet op een redelijk tijdstip uitgezonden worden ( ik kan de teletekst ondertiteling niet opnemen). Het jeugdjournaal vond ze niet aantrekkelijk. Zou bijv. eastenders wat zijn? suggesties?
69er

dirksmama
15-12-2011 om 16:50
Gewoon de hele bbc
Zet gewoon een week lang de tv alleen maar op BBC 1 or 2 met teletext 888.
Er zijn zat leuke programma's, maar die ontdek je alleen door te kijken.
Gisteren weer zitten genieten van Victorian Farm Christmas en Masterchef!

Knutselkei
15-12-2011 om 20:58
En een tip tijdens het luisteren
die mijn odchter kreeg: zoek 1 punt uit en blijf daar naar kijken dan ben je meer oplettend( aldus een vriendin die 2 klassen hoger zit) Bij haar werkt t wel.

dc
15-12-2011 om 23:17
Internet
Ik ben gek op alles met Steve Backshall, en mijn kinderen van 3 en 5 ook. Ik geloof dat het seizoen voor de deadly 60 nu voorbij is, maar als je het kunt downloaden, echt geweldig! Hij heeft vanuit de studio ook deadly 360 en een show life 'n deadly met iemand anders (het gaat dus over dieren).
Hier kun je zien wat er is:
http://www.bbc.co.uk/cbbc/watch/whatson/
http://www.bbc.co.uk/tv/guide
Eastenders heb ik helemaal niets mee, maar het halve volk hier is verslaafd, dus je kunt het proberen. Het is om 20u.
En ik zou verder kijken of je films kunt kijken met haar, met de ondertiteling juist uit. Misschien films die ze al kent?

Hombre
16-12-2011 om 09:53
Eastenders
In Eastenders spreken ze nogal met een 'eastends' accent, dus dat lijkt me minder geschikt voor een beginner.
Ik twijfel trouwens of ondertitels een goed idee zijn. Ik denk dat het beter werkt als je gedwongen bent om het gesproken woord te volgen. Maar misschien kun je beginnen met ondertitels en die later weglaten.
Ik denk dat zo'n soap wel een goed idee is vanwege de verslavende werking.

rodebeuk
16-12-2011 om 12:34
Didactisch zit je juist goed met ondertitels
Want dan bied je de stof op 2 manieren aan.
Ideaal! En hartstikke modern en in overeenstemming met de nieuwste breinkennis. (net een schreeuwerig boek gelezen over dit soort zaken, "Breinlink. Leer je kind leren" heet het, ofzo).

69er
16-12-2011 om 16:36
Eastenders
was inderdaad geen goed idee. Daar moest ik m'n oren voor spitsen en bovendien heb je waarschijnljk wel even nodig voor je "in" het verhaal zit. Kind geeft aan dat ze alleen de ondertiteling probeert te volgen ( al moeilijk genoeg), het is in ieder geval iets. We zetten gewoon regelmatig het kanaal op en zien wat er voorbij komt. We kijken ook de dvd's even na of er daar mogeljkheden zijn. IK denk alleen dat het erg vermoeiend is om een hele film in een vreemde taal te volgen.
69er

dc
16-12-2011 om 17:34
Natuurlijk
Een nieuwe taal leren is uitputtend vermoeiend. Maar als je het wil leren kun je er maar beter zo snel mogelijk doorheen. Alles wat je leert, hoef je niet nog een keer te leren!

rodebeuk
17-12-2011 om 09:20
Heb je bbc3?
Daar heb je allemaal van die reality of lifestyle programma's. Over de strengste ouders van de wereld, mensen wier uiterlijk wordt gemetamorfed, mannen die in hun eentje de bruiloft moeten regelen, dat werk. Vermakelijk en ook te volgen als je vooral kijkt. Met ondertitels erbij heel leerzaam en makkelijker dan Eastenders.

Chippie
17-12-2011 om 20:27
Wij deden het...
Wij deden het in de brugklas met de Cosby Show. Vast nog wel te vinden op Youtube.

dirksmama
17-12-2011 om 20:59
Ik deed het met
Radio, BBC Worldservice. Muziekje tettert nog na in mijn hoofd, 'This is London'...ik luisterde in bed, als het licht al uit was. Heerlijk, werden bijvoorbeeld verhalen van Father Brown voorgelezen.
Weet niet of ze het nog zo doen, weet ook niet of pubers van nu het nog leuk vinden, maar ik heb er een net soort Engels aan overgehouden.

Hombre
18-12-2011 om 20:11
Radicaal
Alle Nederlandstalige zenders uit het TV geheugen wissen. Succes verzekerd!
Die irritante iphone/ipad handtekening kan ook uit! Settings/OO/Handtekening

elsje78
19-12-2011 om 18:26
Dvd
Hoi
Als je een leuke film eerst met Nederlandse ondertitels kijkt, zodat het verhaal duidelijk is en daarna met Engelse ondertitels? Harry Potter kan...
Groetjes