Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
02-06-2010 om 10:35
In Groningen komt een vestiging van het Luzac Lyceum en dat lijkt met nou net wat voor mijn asperger zoon die vastloopt op het reguliere VO! Alleen het is een particuliere school en schrikbarend duur!!
Weet iemand, ik heb ook al de studiefinanciering aangeschreven, of je hiervoor een tegemoetkoming kunt krijgen of dat het misschien vanuit een extra PGB te betalen is?
07-06-2010 om 14:00
Geen idee...
maar ik zou het ook wel willen weten! Gezien mijn ervaringen met PGB zal het wel niet mogen, want je mag nooit iets wat met school/leren te maken heeft, daar is het rugzakje voor.
Iets anders is of mensen weten of het geod werkt bij iemand met ASS?
09-06-2010 om 23:05
Mail gehad van luzac
Het komt wel vaker voor dat zij voor mensen met een PGB de uren opsplitsen in zorg en lesuren zodat ze de zorguren van het PGB kunnen betalen.
Je moet dit alleen wel heel goed bij je gemeente navragen of zij dat toestaan zodat je zeker weet dat je achteraf niet zelf de dure rekening moet betalen.
Er wordt in het tijdschrift van Balans wel altijd geadverteerd met het Luzac, dus er zullen wel meer autisten op zitten.
Alleen wij zijn niet zo rijk dat we een gedeelte van het schoolgeld zelf kunnen betalen dus bij ons gaat het niet door..
09-06-2010 om 23:38
Ja,
het schijnt echt enorm duur te zijn. Ach, we hebben nog wat jaartjes om het bij elkaar te sparen (als we de loterij ook nog winnen tenminste...)
10-06-2010 om 22:14
Sinilind
Hij staat al bij een Havo plus met auti klas op de wachtlijst (nr.3) maar het is nog afwachten of hij daar op kan na de zomervakantie.
Hij kan eigenlijk niet meer naar zijn huidige school en andere scholen hebben ook wachtlijsten voor het tweede jaar, vandaar dat ik naar het Luzac vroeg. Ze gaan in Groningen nl een vestiging openen maar ja ze zijn zoooo duur. Dus dat zal het toch wel niet worden.