Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Lvs al jaren alleen a&b scores, maar juf denkt aan vmbo-t

Mijn dochter heeft door de jaren heel alleen maar A&B scores gehad voor het leerlingvolgsysteem. Ze is een slim en nieuwschierig meisje, maar vraagt weining aan de juf, doet nooit vervelend en komt soms wat onzeker over bij de leerkrachten. Ze heeft vooral dit jaar een slordig handschrift en maakt rare spellingsfouten. Het laatste jaar scoort ze plotseling flink onder haar niveau/matig op spelling; C. Ook scoort ze dit jaar met begrijpend lezen 'opeens'een D. Op de entree toets is dit juist weer prima. Ik heb het idee dat haar huidige juf gr 7 haar niet 'ziet', en deze twee plotselinge lage scores en onze dochters karakter heel zwaar laat meewegen. De juf liet op het laatste 10 minuten gesprek vallen dat ze haar op haar plek ziet op VMBO-t. Inhoudelijk krijgen we geen reactie hierop. Dus we weten niet precies hoe ze tot die gedachte komt. Mijn ouders (zitten in het onderwijs), wijzelf (ik zit ook in het onderwijs) en een IB -er die ik persoonlijk ken en die ik haar rapporten heb laten zien zijn erg verrast. Niet dat VMBO-t niet goed genoeg is, het is prima als het bij haar past, maar wij zien dat ze veel meer zou kunnen.
Ik vroeg me af of er meer ouders zijn die dit een beetje herkennen. In onze omgeving horen we trouwens ook veel dat kinderen met C-scores naar de HAVO gaan. Wat voor een belang wordt er door scholen dan gehecht aan het leerlingvolgsysteem?

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.