Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
01-09-2010 om 11:15
Gisteren kregen mijn kinderen een briefje mee naar huis dat vanaf dit jaar een specifiek merk luizencape verplicht is. Onduidelijk is overigens wie dat verplicht stelt, het briefje was niet eens ondertekend.
Natuurlijk vind ik het fijn dat er nagedacht wordt over het luizenprobleem, maar ik merk dat deze verplichting mij toch dwars zit. Mijn kinderen hebben een luizencape, die blijkbaar voldoet, want (even afkloppen) we hebben nog nooit luizen thuis gehad.
Kan de school ons nu verplichten tot aanschaf van een andere cape? En wat gebeurt er dan als wij gewoon het oude model blijven gebruiken?
Karin
01-09-2010 om 11:32
Pelle
welke beviel niet goed, waarom niet en voor welke is nu gekozen?
69er
01-09-2010 om 11:39
Nee
Ik denk dat een luizencape verplichten sowieso niet kan. Maar een bepaald merk verplichten kan zeker niet.
Groet,
Miriam Lavell
01-09-2010 om 13:48
Alleen als school het betaalt..
geen enkele bijdrage voor school is verplicht. Dus als school wil dat elk kind dezelfde luizencape gebruikt zullen ze hem zelf moeten aanschaffen.