Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
10-02-2011 om 20:09
mijn dochter zit op de praktijkschool,maar mijn dochter heeft elke keer wat op school! vorige week heeft de meester haar opgesloten met 2 andere meiden in de doucheruimte ,ze hebben daar 3 kwartier gezeten,en een meester trok aan haar bh !! dat zijn toch rare dingen en dan kan ze ook niet overweg met haar mentor,ik krijg haar met moeite naar school,dus ik wil haar eigenlijk naar een andere school doen. mag ik dat zomaar doen?? en ik ben niet de enigste ouder die haar kind naar een andere school wil doen!!!
10-02-2011 om 20:49
Ja, dat mag
Ja hoor. Je mag een andere school kiezen. Is er een andere praktijkschool in de buurt?
Maar ik zou dit gedoe niet zonder woorden laten. Als het goed is, kun je op school een klacht indienen. Dat zou ik wel doen. Misschien moet je er ook even over praten met die andere ouders. Wat zijn hun klachten?
Woon je in (de buurt van) Amsterdam? Dan kun je ook hier terecht voor vragen http://www.onderwijsconsument.nl/
Groet,
Miriam Lavell
10-02-2011 om 22:33
Ja dat mag?
ik heb het wel met de onderdirekteur er over gehad en de leraar heeft een warschuwing gehad!! maar ja er gebeurt steeds wat,dus ik ben dat een beetje zat en ook omdat ze niet naar school wil terwijl ze school altijd leuk vond.en ik zit te denken om gewoon een keer bij een andere school te kijken .en een andere moeder kreeg te horen dat ze niet zomaar haar dochter naar een andere school kon doen.in het gesprek met onder direkteur heb ik excusues aanvaard maar het zit me niet lekker.ik kan ook leerplicht in schakelen hoor maar ik wil niet gelijk aangifte doen.maar bedankt voor je reaktie
13-02-2011 om 19:14
Waarom niet
zou ik zeggen.
Wij hebben onze dochter midden in groep 7 naar een andere basisschool gedaan, omdat we niet tevreden waren. Ik heb er geen moment aan gedacht dat dat niet zou kunnen. En het kan dus ook.
Daarom zou ik ook geen enkele reden kunnen vinden waarom je niet van middelbare school zou kunnen wisselen. Natuurlijk vind de directeur dat niet zo leuk, maar als jij goede reden hebt: gaan!
Ga eens kijken op een andere middelbare school en maak een afspraak over de mogelijkheden.