Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

"massage" in de klas

de titel van dit stukje zegt het al, massage in de klas, wat vinden jullie er van. de school wil hier mee aan de slag in de klas. in mijn hart heb ik hier grote moeite mee, misschien ook omdat het me onbekend is wat er mee bedoeld werd. er is ook niet echt uitleg bij gegeven, maar meer als een mededeling bij de ouders terecht gekomen.
mijn motto is eigenlijk haaks op wat de school nu gaat doen; "je moet van elkaar afblijven!"
Wat vinden jullie hiervan en heeft er iemand ervaring met dit gebeuren in de klas? brandt maar los!
groetjes, sannema

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sandra

Sandra

24-01-2009 om 18:59

Positief

Hoi, ik heb er zelf geen ervaring mee, maar al diverse keren van anderen hier over gehoord en gelezen. En dat waren (zeer) positieve verhalen. Het schijnt een heel gunstige uitwerking te hebben op de kinderen, en dan vooral de kinderen onderling. Dus in tegenstelling tot het motto 'je blijft van elkaar af', blijkt (volgens de verhalen die ik ken dan hè) juist dat elkaar aanraken bijdraagt aan het onderlinge respect.

Sjillie

Sjillie

25-01-2009 om 10:35

Hier

Doet de juf in de paralelklas groep 3 van mijn zoon dat vaak op de vrijdagmiddag.

Het doel is ontspannen maar ook met elkaar omgaan en elkaar op een positieve manier aanraken.
Ook grenzen verkennen, er is ruimte voor elk individueel kind om aan te geven wat wel en wat niet.

Wat de juf doet zijn verschillende oefeningen. De juf laat een rustig muziekje horen, kinderen zitten in tweetallen achter elkaar.
Het achterste kindje gaat nu op de maat van de muziek bijvoorbeeld verschillende weertypen uitbeelden op de rug van het voorste kind. Alles uiteraard rustig en het grappige is dat zelfs de meest ruwe kinderen dit voorzichtig doen!.

Of de klas zit in een kring, op muziek worden er dan massage oefingen gedaan op het kind voor je.