Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
voor-nu-mientje

voor-nu-mientje

06-07-2010 om 11:47

meer scholen uitslag entreetoets nog niet binnen?

Hallo;

Mijn dochter, groep 7, was klaar met de entreetoets op 18 juni. Ze heeft de uitslag nog niet binnen; en over 2 en een halve week (23-7)begint de zomervakantie (zuiden).

Zijn er nog meer scholen die de uitslag nog niet binnen hebben? Zo ja, zijn dat scholen die nu nog geen vakantie hebben of zelfs ook scholen die wel al vakantie hebben?
Wordt daar door Cito rekening mee gehouden, dat scholen de uitslag binnen willen hebben vóór de zomervakantie begint?

Wie kan me meer vertellen over één en ander?

Alvast bedankt en groetjes uit het zuiden des lands van
voor-nu-mientje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Nog niks gehoord

Wij wonen ook in het zuiden. Tot nu toe hebben we nog geen uitslag gekregen van de entree toets.
Ik weet niet of ze de uitslag op school al hebben.

voor-nu-mientje

voor-nu-mientje

06-07-2010 om 12:07

Andrea

Hallo Andrea;

Zou de school de uitslag niet meteen meegeven aan de kinderen, als school de uitslag heeft, denk je?

Ik hoop het wel tenminste, anders moeten we nog langer wachten. Is toch best wel enigszins spannend!

Groetjes van voor-nu-mientje

Polly Shearman

Polly Shearman

06-07-2010 om 12:47

Na de zomer

hier verteld dat de uitslag pas na de zomer komt,
normaal doen ze hier de entree toets pas begin groep 8, dit jaar voor het eerst gekozen voor eind groep 7, maar de uitslag komt pas in sept ( zal er wel eerder zijn hoor, maar dan krijgen we hem)

voor-nu-mientje

voor-nu-mientje

06-07-2010 om 12:58

Polly

Hallo Polly;

Hebben jullie nu al schoolvakantie? Wanneer is op jullie school de entreetoets gemaakt? Hier van 15 tot en met 18 juni.

Groetjes van voor-nu-mientje

Astrid

Astrid

06-07-2010 om 14:50

Hier vakantie, maar nog geen uitslag

Hier heeft groep 7 nog steeds geen uitslag van de entreetoets en hier is de school al dicht. Uitslag komt na de zomer. Normaal komt de uitslag na 3 weken. Zal er wat aan de hand zijn? Beetje raar.

Polly Shearman

Polly Shearman

06-07-2010 om 15:28

Nee

nog 3 weken school hier,

voor-nu-mientje

voor-nu-mientje

06-07-2010 om 15:39

Polly

Hallo Polly;

Nou, misschien komt de uitslag bij jullie toch nog voor de zomervakantie binnen, als jullie nog 3 weken school hebben? Ook zuiden van het land dus. Misschien houdt de school zelf een slag om de arm.

Groetjes van voor-nu-mientje.

Tja

Scholen mogen zelf weten wanneer ze de entreetoets afnemen. Ze mogen ook zelf weten wanneer ze de gemaakte toetsen terugsturen naar het CITO. En ze mogen zelf weten wanneer ze de resultaten aan de ouders presenteren. In theorie kan het dus wel rond de herfstvakantie worden voordat je wat te horen krijgt. Het enige wat je voor nu kan doen is je proberen te beroepen op je recht van dossierinzage, maar dan moeten de resultaten wel binnen zijn natuurlijk. En voor later kan je via de MR proberen een duidelijk tijdpad in de schoolgids opgenomen te krijgen, zodat iedereen in ieder geval weet waar die aan toe is.

Nog voor de vakantie

Zoon kwam vandaag met de mededeling thuis dat de uitslag volgende week mee gegeven wordt. Dus nog voor de vakantie.

voor-nu-mientje

voor-nu-mientje

06-07-2010 om 18:24

Andrea

Hallo Andrea;

Wanneer was de laatste dag van jouw zoon's entreetoets?
Hier op vrijdag 18 juni; op dinsdag 15 juni zijn ze ermee begonnen.

Groetjes van voor-nu-mientje

Bastet

Bastet

06-07-2010 om 18:30

En hier...

Hier is het nu vakantie,en we hebben de uitslagen een week geleden binnen gekregen.

Hier nog geen uitslag

en al wel vakantie. Hier was dochter klaar op 17 juni.

Hier

Hier eind deze week vakantie, eind vorige week de entreetoets binnen. Zit te twijfelen of ik meester nog zal aanschieten over iets opvallends in de score, of dat ik dat de laatste week niet meer kan maken....

Martine

voor-nu-mientje

voor-nu-mientje

07-07-2010 om 12:08

Martine

Hallo Martine;

Wanneer was jouw kind klaar met de entreetoets?

Wat betreft jouw twijfel over de meester aan te spreken over iets opvallends in de score, dat zou ik zeker doen, ja. Anders zit je er, denk ik, tijdens de zomervakantie, toch steeds aan te denken; en jouw kind misschien ook.

Succes ermee!

Groetjes van voor-nu-mientje

voor-nu-mientje

voor-nu-mientje

07-07-2010 om 13:07

Uitslag komt morgen!

Mijn dochter kwam net uit school en die vertelde dat ze de uitslag van de entreetoets morgen meekrijgen!
Spannend!
Dus tóch binnen 3 weken; op vrijdag 18 juni waren ze klaar met de laatste entreetoets.
Onze schoolvakantie begint op vrijdag 23 juli, dus ruim op tijd voor de vakantie is de uitslag zelfs binnen.

Groetjes van voor-nu-mientje

soepstengel

soepstengel

07-07-2010 om 15:59

Bij ons morgen met 10 minuten gesprek

maar hij was al eind mei/begin juni gemaakt.
(ik weet m al wel omdat ik de juf al even had gesproken maar het inzien en meenemen is morgen )

Voor-nu-mientje

Hij heeft de toets in mei afgerond, en op 1 juli (dus ruim vier weken later) teruggekregen. Is maar iets langzamer dan voorspeld maar ik hoorde ook al mensen over zes weken praten en begon hem te knijpen ! Gelukkig zorgen om niets hier.

En ik denk toch dat ik morgen meester even aanspreek.

Martine

Re voor-nu-mientje

Half juni hebben ze hier de laatste toets gemaakt.
Nu dus nog wachten op de uitslag en nog beter, wat gaan de leerkrachten er mee doen.

voor-nu-mientje

voor-nu-mientje

08-07-2010 om 11:04

Andrea

Hallo Andrea;

Vandaag krijgt mijn dochter de uitslag mee naar huis, zoals de leraar gisteren vertelde. Toch best snel,nog binnen 3 weken. Ik ben ook benieuwd of we naar aanleiding daarvan nog een gesprek met de leraar krijgen.

Volgende week donderdag krijgt ze haar rapport, maar ik heb begrepen dat bij ons op school het voorlopige schooladvies wordt gegeven bij het eerste rapport in groep 8, dat wordt dus begin december.
Dus misschien komt er nu wel helemaal geen gesprek met de leraar over de entreetoets, maar pas in december.

We wachten af. Zodra ik meer weet, laat ik het weten.

Groetjes van voor-nu-mientje.

Schooladvies

Op onze school heb ik nog nooit zo vroeg een schooladvies gekregen. Hier wordt de score van de entree toets gebracht met een gesprek over welke punten aandacht behoeven voor de cito toets. Val je uit op de taal onderdelen dan wordt daar meer aandacht aan besteedt dan bij iemand die lager scoort bij de reken onderdelen.
Als ouder heb je dan ook wel een indicatie waar je aan kan denken, maar school doet geen uitspraken.

Bastet

Bastet

08-07-2010 om 14:54

Andrea

Hier wordt een voorlopig advies al gegeven eind groep 7.
De NIO volgt dan nog,maar bevestigd meestal het voorlopig advies.

voor-nu-mientje

voor-nu-mientje

08-07-2010 om 15:55

Uitslag zeer goed!

Vandaag heeft mijn dochter de uitslag van de entreetoets dus gekregen: maar liefst 91%!

Ik had wel een goede uitslag verwacht, maar zó goed, dat hadden we niet durven dromen!

Dus we zitten hier reuze trots te zijn!

Groetjes van voor-nu-mientje

Nio

die doen ze hier niet. Wel de cito.
En ja, het is ook frustrerend. Dan komen al die open dagen er weer aan en dan weet je nog niet welk advies school wil geven.

Bastet

Bastet

08-07-2010 om 18:05

Andrea

De school hier is een paar jaar geleden overgaan op het voorlopig advies geven eind groep 7.School en ouders hebben dan genoeg tijd om met elkaar in conclaaf te gaan als dat nodig is,en inderdaad,in groep 8 is er weinig tijd,voor je het weet zijn er open dagen en moet je je inschrijven.Als je dan onverhoopt nog in gesprek moet met school over het advies,is het erg kort dag!
bastet

Inschrijven?

Dat is hier iets wat de school doet. Natuurlijk pas na de gesprekken en als ouders het eens zijn met het advies. Ik zou het graag anders zien, maar misschien ben ik een van de weinigen. Er is nog niks veranderd.

soepstengel

soepstengel

10-07-2010 om 12:11

Voor nu mientje

fijn dat je dochter het zo goed gedaan heeft!
Zoon heeft hier ons ook verbaasd, met meestal B en enkele A heeft hij nu 96 percentiel gescoord.
Stond ik dus echt van te kijken, ik dacht wel een goede score, maar zo hoog, nee dat had ik niet verwacht.
Juf gaf hier de resultaten na een week omdat dan de 10-min gesprekken al gepland stonden.

voor-nu-mientje

voor-nu-mientje

11-07-2010 om 17:35

Soepstengel

Hartstikke goed, zeg, van je zoon!
Ik begrijp dat je dat niet verwacht had, met meestal een B en een enkele A.
Mijn dochter (met percentiel 91) heeft juist meestal A's en een enkele B. Ik had haar ingeschat op ongeveer 73 percentiel, dus we zijn SUPERTROTS dus.

Wij krijgen naar aanleiding van de uitslag geen 10-minuten-gesprek; wij krijgen 3 maal per jaar een rapport en alleen na het eeerste en tweede rapport krijgen we een 15-minuten-gesprek, dus niet na het 3de rapport, wat we aanstaande donderdag krijgen.
Alleen als de leerkracht of ouders het wenselijk achten, dan wel.

Groetjes van voor-nu-mientje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.