Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Notes

Notes

22-03-2012 om 09:16

Meester vergeet boekbespreking

Oef even stoom afblazen. Mijn dochter (gr 5). Moest gisteren een boekbespreking houden. Ze was er erg zenuwachtig over en had zich goed voorbereid.
Dus toen ze gisteren uit school kwam vroeg ik verwachtingsvol: "Hoe ging het?!" Toen vertelde ze dus beteuterd dat de meester het was vergeten, omdat ze die dag een druk programma hadden (ze zijn ook op pad geweest met de klas).
En ik weet dus nu ook van andere ouders (die in de buurt stonden) dat het vaker gebeurt; ook bij andere leerkrachten. En ook bij spreekbeurten (leuk als je net je konijn mee naar school hebt gesleept).
Maar wat een slecht voorbeeld geef je dan als school. Afspraak is afspraak toch! En als je dan als meester weet dat je een uitje hebt, dan geef je toch even van tevoren aan dat het een dagje later wordt! Nu heeft mijn dochter de hele ochtend in de zenuwen gezeten, en toen de bel ging heeft ze het nog even tegen de meester gezegd. Ze had het die ochtend al een keer eerder gezegd (zei ze) maar blijkbaar is dat niet gehoord. Dochter is nogal onzichtbaar in de klas.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tango

Tango

22-03-2012 om 09:40

Slordig, maar...

Ik vind dit zeker ook slordig van de meester. Hij had eraan moeten denken en als het niet uitkwam op die dag tegen je dochter moeten zeggen dat het uitgesteld werd.
Maar aan de andere kant had jouw dochter het ook duidelijker tegen de meester kunnen zeggen en dan inderdaad eerder dan wanneer de bel al is gegaan.
Bij ons op school gebeurt dit volgens mij zelden, meestal zijn het de kinderen die spreekbeurten of boekbesprekingen vergeten, juffen (geen meesters hier) vergeten het gelukkig zelden.

mijk

mijk

22-03-2012 om 11:10

Hier staan de spreekbeurten en boekbesprekingen

gewoon op het planbord. Dus als meester het dreigt te vergeten is er ook wel een brutaler kind die dat meldt. Lijkt heel eenvoudig te regelen!

Mijk

Wat van zeggen

Ik zou er wat van zeggen. Gewoon tegen de leerkracht. Niet dat dat echt helpt hoor. In het vo kwamen mijn kinderen dit ook regelmatig tegen. En daar is het helemaal een gotspe, want als de leerling te laat is, dan gaan er punten af of volgt er een 1, ook als het werkstuk meetelt in het schoolexamencijfer.
Respectloos.
Groet,
Miriam Lavell

Tango

Het valt me wel vaker op dat hier snel geredeneerd wordt dat het kind ook zijn/haar mond open had moeten doen. Tja in een ideale wereld..... Maar we hebben het hier over kinderen uit groep 5!!! De suggestie dat ze er wat van had moeten zeggen vind ik echt apart. Verlegen zijn mag tegenwoordig niet meer. Meester moet een prikbord maken en zich zelf even flink achter de oren krabben. Leermomentje voor de lio stagair en zijn begeleider.

GS

GS

22-03-2012 om 17:38

Rooster

Hier is er een rooster van spreekbeurten en boekbesprekingen. Daar kan juf/meester dan rekening mee houden bij het invullen van de lessen. Dat een spreekbeurt moet worden verschoven door een veranderd programma, oke, dat kan gebeuren maar dan moet dat wel van tevoren worden gezegd. Maar gewoonweg vergèten?! Wat fout en bovenal respectloos. Zo'n kind laadt zich op, bereid zich voor en maakt zich vreselijk sappel en dan moet ze nu weer. Dat kun je gewoon niet maken. Als die meester niet 'door het stof gaat' om zijn excuses te maken ...
Ze verdient minstens een punt er bij!

mirreke

mirreke

22-03-2012 om 18:10

Idd vo

Wordt vaak vergeten of geen tijd, leraren zijn onvindbaar of willen in de lerarenkamer niet gestoord worden, en dan ineens moet kind iets in 1 dag afhebben, anders volgt idd een 1...
Maar maak je niet al te sappel, meldt het voor de zekerheid anders even per email, en leg je dochter uit dat leraren ook fouten maken. Ook n leermomentje voor haar.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.