Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Voor nu ano

Voor nu ano

04-07-2009 om 14:46

Met dyslexieverklaring een rugzakje en dan?

Van een vriendin hoorde ik dat je met een dyslexieverklaring een rugzakje hebt en zij zei erbij "maar let er wel op of de school dat geld ook voor jóuw kind gebruikt".

Weet iemand hoe dit zit, ik heb binnenkort oudergesprek en weet sinds kort dat mijn kind dyslexie heeft. Hij krijgt al een hele tijd spellingsbegeleiding, gewoon samen met andere kinderen die ook slecht in spelling zijn.

Iemand die me informatie kan geven en kan helpen hoe ik dit kan aanpakken tijdens het oudergesprek?

Voor nu ano.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Klopt niet

Met een dyslexieverklaring heb je wel een stempel, maar geen rugzakje. Dat is er alleen voor leerlingen die een grote leerachterstand hebben en of gedragsproblemen en of een handicap.
Overigens: als er wel een rugzakje is dan kun je niet zorgen dat al het geld aan je kind wordt uitgegeven. Dat geld is er niet voor je kind, maar voor de school.
Groet,
Miriam Lavell

Voor nu ano

Voor nu ano

04-07-2009 om 18:20

Weet ik genoeg

Bedankt, dan weet ik genoeg. Ik had zelf er geen een idee over, maar als het zo was, zou ik het toch wel willen weten of er verder nog iets mee gebeurt.
Nu vraag ik gewoon wat ze doen omdat hij dyslexie heeft (zoals extra tijd bij een cito).

Nog een keer bedankt.

Voor nu ano

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.