Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Nasha 1st

Nasha 1st

07-04-2009 om 08:54

Met looporen niet naar school? (even nieuw draadje)

Zie voor mijn verhaal het draadje van de waterpokken, maar hoe is dit op andere scholen, mag je met looporen naar school?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Nasha 1st

Nasha 1st

07-04-2009 om 09:08

Ggd-advies

is er niet op gericht de kinderen thuis te houden, ja, het is besmettelijk, maar de kinderen hoeven niet geweerd te worden van school....

Waar staat dat?

Nasha, die juf heeft de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt. Vraag haar naar de tekst van het voorschrift waar ze op doelt. Waar staat dat? Wie zegt dat?
Een loopoor is net zo besmettelijk als een snotneus (zelfde bacteriën). Van besmetting door een loopoor krijg je een snotneus. Heel soms ontwikkelt verkoudheid zich tot een loopoor. Van een loopoor krijg je geen loopoor.
Looporen weren van school leidt ook tot snotneuzen weren van school.
Groet,
Miriam Lavell

marie

marie

07-04-2009 om 10:07

Hallo
Mijn dochters mochten met een loopoor gewoon naar school hoor.
Op kdv's wordt het namelijk wel vaak afgeraden, omdat er met die kleintjes meer kans is dat ze aanelkaar zitten. Daar kunnen ze dan bijvoorbeeld weer ontstoken ogen van krijgen is mij destijds verteld. Vond ik wel logisch klinken eigenlijk.
groetjes

Hier wel hoor

Zoonlief heeft regelmatig looporen, inmiddels ook buisjes voor oorproblemen maar hij mag gewoon naar school. Ook bij mijn dochter in de klas komen de kinderen met een loopoor gewoon naar school.
Vaak wordt er wel, als het bij een kind regelmatig voorkomt, geadviseerd om een keer naar de KNO arts te gaan. Blijkbaar zijn er hier op school veel ouders die dat uit zichzelf bij veel problemen toch niet doen.

Guinevere

Guinevere

07-04-2009 om 12:12

Jawel

Jawel, dat mag bij ons. Tenminste, wij hebben zoon gewoon laten gaan. Het zag er niet fraai uit, maar we hebben 'm een pak doekjes meegegeven om zichzelf op te poetsen. Ook een billendoekje om het ergste aangekoekte van de buitenkant af te halen.

Nasha 1st

Nasha 1st

07-04-2009 om 12:29

Nog even nagevraagd

bij juf....het was afkomstig van de andere juf van dochter, net van de PABO, die had het ergens gelezen (?)...Dus ik vroeg dan ook, hoe is het dan op school met het beleid....dat was er niet, ze waren het nog aan het uitzoeken....ik zei dat de GGD geen thuishoudadvies gaf, dus dat ik me dan afvroeg waar het van kwam. En het was dus ook nog niet door de MR gegaan....ik weet genoeg, voorlopig gaat mijn dochter gewoon naar school....

Jakiro

Jakiro

08-04-2009 om 17:50

Niet dezelfde bacterie

Verkoudheid is van een virus. Oorontstekingen zijn weliswaar een complicatie van een verkoudheid, maar hoeven niet door hetzelfde virus veroorzaakt te worden.
Door de smalle buis van eustachius hebben bij gezwollen slijmvliezen, aanwezig bacteriën heerlijk de kans om zich voort te planten.
Looporen zijn ook meestal door bacteriën veroorzaakt, omdat looporen vaak het gevolg zijn van een langdurige ontsteking wat een maatstaf is voor een bacteriële infectie (virale infecties gaan meestal vanzelf na een paar dagen over).
Sommigen van die bacteriën kunnen bij zwakkere kinderen hersenvliesontsteking of longontsteking veroorzaken.
In medische protocollen moeten inderdaad looporen geïsoleerd verpleegd worden. Het lijkt dus qua denkwijze op het waterpokken verhaal.

Jakiro

Nasha 1st

Nasha 1st

08-04-2009 om 19:37

Was het zelf vergeten

maar een moeder van een klasgenootje heeft het aan hun KNO gevraagd, omdat hun dochter toevallig ook een loopoor had, en ze zei, eigenlijk moet ik haar thuishouden van school....Haar KNO had nog nooit zoiets belachelijks gehoord!!!

Jakiro, het is dan misschien een andere bacterie, maar feit is wel, als mijn dochter verkouden is, is de kans op een loopoor wel groter....En dus zou ik zo zeggen, alle verkouden kindjes voortaan thuishouden, anders krijgt mijn dochter een loopoor, en dat kan doofheid tot gevolg hebben (vette knipoog he, over dat thuishouden)

Jakiro

Jakiro

08-04-2009 om 19:42

Nasha

Yups, mijn dochter krijgt ook standaard oorontsteking na een verkoudheid en met een beetje pech ook longontsteking.
Ze is nu snotverkouden (en heeft 3 weken geleden net haar laatste antibioticakuur afgerond)......
Jakiro

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.