Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
27-02-2010 om 12:44
Ik heb voor ons een reis geboekt op 29 april. Het vliegtuig zou 19.30 vertrekken, maar het vertrek is vervroegd naar 17 uur.
Dat betekent dat we om 15 uur op Schiphol moeten zijn, maar de jongste moet eigenlijk tot 15.15 naar school. Hij zit in groep 8. De bus naar Schiphol stopt voor de schooldeur, dus we kunnen de bus van 14.43 nemen.
Hoe groot schatten jullie de kans in dat de school moeilijk doet? Is het echt zo streng dat scholen niet op de dag voor de vakantie vrij mogen geven?
O ja, ik had natuurlijk ervoor kunnen kiezen om op zeker te spelen en de 30e vertrekken, maar ik had berekend dat we het makkelijk zouden halen omdat we in Amsterdam wonen en in tien minuten met de bus op Schiphol zijn.
Verder hebben we nu 15 euro per ticket (29 april) (plus alle toeslagen natuurlijk), ipv 154 euro per ticket (30 april) (plus toeslagen) betaald en dat maal 5. Dus die rekensom was niet zo moeilijk.
02-03-2010 om 15:55
Vlinder
Studiedagen zou ik niet als iets belachelijks willen bestempelen, ze zijn, als het goed wordt ingevuld, erg zinvol en het is nou eenmaal zo dat leerkrachten een bepaald aantal werkuren hebben en een bepaald aantal vakantiedagen, daar kun je het niet mee eens zijn, maar dat is een andere discussie . Studiedagen staan daar buiten. Mijn huisarts is er ook regelmatig niet omdat ze een studiedag heeft en dat vind ik erg prettig, zo blijft ze bij. Dat ze soms op onlogische dagen vallen heeft vaak te maken met de mensen die ingehuurd worden om de dagen te verzorgen.
02-03-2010 om 21:49
Eerste dag na de zomervakantie
De laatste week van de vakantie wordt op school van de kinderen gebruikt om lokalen in te richten, bestelling uit te pakken, overal de naam van de kinderen op te zetten én een dag vergaderen over komend schooljaar. Eigenlijk helemaal niet zo gek om dat laatste onder schooltijd te laten vallen.