Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Middelbare school Utrecht ervaring gymnasium

Onze zoon zit in groep 8 en gaat volgend jaar naar de brugklas. Op nummer 1 staat Stedelijk Gymnaium.  Helaas is er een kans om uitgeloot te worden. En moeten we kijken naar andere middelbare schoelen.  Zijn hier ouders met ervaringen met gymnasium op een scholengemeenschap bijv LRC, Minkema, GRC of Amadeus. Ik ben heel benieuwd. 

ik ben (was) docente op het Christelijk Gymnasium en ben enorm enthousiast over mijn school: fijne, betrokken team leraren, mooi gebouw, veel activiteiten. Ga naar de open dag, ik heb meer dan 15 jaar als docente gewerkt en dit is zonder meer de fijnste school waar ik ooit les gegeven heb. 
sini

MVM.

MVM.

16-01-2024 om 22:25 Topicstarter

dank voor de info

Geen ervaring met gymnasium maar wel met genoemde scholen. Amadeus is echt andere manier van lesgeven met veel zelfstandigheid in hubs. Niet goed of slecht, maar het moet je wel passen. Minkema doet, ondanks de omvang, dorpser aan. LRC is een echte stadsschool. Het is een keuze voor 6 jaar, ik zou de moeite nemen om al die open dagen af te lopen. 

En vooral, kies een school waar je zoon zich thuis voelt. Hoewel scholen op allerlei manieren hun onderwijs invullen, zijn de diploma eisen landelijk hetzelfde. Het gaat erom dat je zoon zich prettig voelt op een school.

HS26 schreef op 25-01-2024 om 16:09:

Geen ervaring met gymnasium maar wel met genoemde scholen. Amadeus is echt andere manier van lesgeven met veel zelfstandigheid in hubs. Niet goed of slecht, maar het moet je wel passen. Minkema doet, ondanks de omvang, dorpser aan. LRC is een echte stadsschool. Het is een keuze voor 6 jaar, ik zou de moeite nemen om al die open dagen af te lopen.

Het is ook erg persoonlijk natuurlijk. Wij vonden het Minkema juist niet dorps aan doen. Dus inderdaad open dagen bezoeken en het zelf ervaren is wel belangrijk. De mening en het gevoel van een ander is niet perse zoals jij het ervaart.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.