Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Mijn kind is niet meer welkom op school....

Mijn zoontje is 4 jaar, 9 maanden hier (geadopteerd). Het is ene schat m,aar veel jonger dan 4 jaar in zijn gedrag (vooral soc-emot). Zijn juf (mijn collega!) heeft in sept al aangekaart bij de directie dat het niet zal gaan maar er is niets aan gedaan. En nu, na 2 mnaanden 3 dagen per week naar school, is de bom gebartsen: hij mag van de directie nog 1 week naar school. En dan? Geen idee! Hij staat op de lijst voor een MKD, maar voorlopig nog geen plek. Als ik 'm moet tjhuishouden heeft de school een probleem, want ik werk er ook. Heb stad en land afgebeld (gemeente, jeugdzorg, wsns) maar niemand heeft een oplossing. Ben alleenstaand en MOET dus werken.... Heb geen geld voor betaalde opvang, school wil geen vreemden in school. De juf geeft aan hem te willen houden, maar dan moet er wel 1,5 - 2 uur hulp per dag komen (3 dagen per week dus). Maar de school weigert dit, zegt geen geld te hebben. HELLUP!!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Nivea

Nivea

07-03-2009 om 00:21

Joepfloor

Woon je in Belgie?

Wat een boel problemen tegelijk

"Mijn zoontje is 4 jaar, 9 maanden hier (geadopteerd). "
Ik neem aan dat er dan nog contact is met de adoptie-organisatie. Kan die helpen?
"Het is ene schat m,aar veel jonger dan 4 jaar in zijn gedrag (vooral soc-emot). "
Wat doet ie dan? Gillen, huilen, slaan? Gaat het om een Nederlands sprekend kind?
"Zijn juf (mijn collega!) heeft in sept al aangekaart bij de directie dat het niet zal gaan maar er is niets aan gedaan."
Ben jij ook juf, of klassenassistent, of op een andere manier medewerker van de school? Wat had men kunnen doen?
"En nu, na 2 mnaanden 3 dagen per week naar school, is de bom gebartsen: hij mag van de directie nog 1 week naar school."
Hoe is je dat meegedeeld? Formeel moet de school 8 weken proberen om een andere school te vinden. Is die er niet, dan kan de leerling verwijderd worden.
"En nu, na 2 mnaanden 3 dagen per week naar school, is de bom gebartsen: hij mag van de directie nog 1 week naar school."
En wat zegt de school daar dan van? Krijg je zorgverlof? Onbetaald verlof?
"Ben alleenstaand en MOET dus werken.... "
Ben je net gescheiden (sinds of vlak voor de adoptie), of gaat het om het kind van een recent overleden familielid, of bestaat er ook zo iets als bewust ongehuwde adoptie ouder?
"Heb geen geld voor betaalde opvang, school wil geen vreemden in school."
Als je klassenassistent bent dan is betalen voor opvang inderdaad niet mogelijk. Dat zou je ongeveer je hele salaris kosten. Maar heb je helemaal geen netwerk? Heb je het trouwens al geprobeerd bij de peuterspeelzaal? Zou het kunnen dat het 'wat jonge' kind daar wel op zijn plaats is? Wat heeft betalen voor opvang met 'vreemden' te maken, of bedoel je met 'vreemden' inderdaad vreemdelingen, bot gezegd 'zwarten'?
"De juf geeft aan hem te willen houden, maar dan moet er wel 1,5 - 2 uur hulp per dag komen (3 dagen per week dus). Maar de school weigert dit, zegt geen geld te hebben. HELLUP!!"
Hier ligt toch een oplossing, juist omdat jij ook werknemer bent. Maar wat is het probleem nu precies? Waar heeft juf zoveel hulp bij nodig?
Groet,
Miriam Lavell

ayla

ayla

07-03-2009 om 09:19

In klas dochter

hier zit in groep 1, klas van dochter, een meisje van 4 wat nu ongeveer 9 maanden in Nederland is. Ze is in september gewoon met school begonnen. 2 koppen kleiner als de rest van de klas maar wel heel lief. Nu zijn ze erachter gekomen dat het allemaal niet zo soepel gaat. In het begin hadden ze een stagaire in de klas, die kon apart wat aandacht aan haar geven, maar dat meisje is er niet meer, de 'normale' vierjarigen zitten gewoon op een heel ander niveau als zij.
Daarbij was het wennen in Nederland, de taal leren en de school veel te vermoeiend. Afspraak is dat meisje nu halve dagen naar school gaat. Daarbij zal ze groep 1 volgend jaar gewoon over doen.

De hele klas is trouwens dol op het meisje, helpen haar met alles, jas ophangen bijvoorbeeld want ze komt nauwelijks aan de kapstok en beschermt haar ook vaak.

abc

abc

08-03-2009 om 11:03

Vraagjes

Hoeveel dagen werk jij op die school?Misschien kun je zelf een aantal uren gaan helpen in die klas.
je schrijft dat er niets gebeurd is. Als dat zo is dan mogen ze je kind volgens mij niet weigeren: daar zijn toch afspraken over: handelingsplannen enz.Zijn er van te voren afspraken gemaakt voor je kind kwam?Vind je zelf dat het wel zoou moeten kunnen of zie je zelf ook dat het niet werkbaar is voor de leerkracht.Wat is er precies aan de hand met je kind.
Ga in gesprek met directie, evt bestuur.Probeer het wel werkbaar te houden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.